Marie Brizard Wine & Spirits ze spadkiem

Grupa MBWS (właściciel m.in. marek Krupnik i Sobieski) raportuje niewielki, o 0,4%, spadek przychodów w 2017 roku. Wartość sprzedaży osiągnęła poziom ok. 430 mln euro. Wyjątkowo słaba była końcówka roku, co zarząd MBWS tłumaczy „istotnymi problemami w Polsce”. Oddział Central & Eastern Europe grupy zaliczył spadek przychodów aż o 16%, z czego największe spadki zanotowano w Polsce. Sprzedaż Marie Brizard Wine & Spirits w Polsce spadła w porównaniu do roku poprzedniego o 28,3%, do 47,1 mln euro. W samym IV kw. 2017 roku sprzedaż w Polsce spadła o 74,4% – podała spółka.

Spadki sprzedaży, to zdaniem zarządu MBWS, efekt wielkiej presji cenowej w segmencie wódki w Polsce. Aż 9 mln euro kosztowało wsparcie dla pozycji handlowej wódek z portfolio grupy. Z początkiem stycznia nowym dyrektorem generalnym odpowiedzialnym za Polskę została Anna Jakubowska. „Anna Jakubowska wcześniej była dyrektorem generalnym w The Coca-Cola Company w Polsce. Jednym z jej celów jest ustalenie nowych praktyk sprzedażowych w MBWS Polska, zgodnie z wnioskami wynikającymi z przeprowadzanego obecnie audytu. Wnioski z tego audytu zostaną opublikowane wraz z wynikami roku 2017” – czytamy w komunikacie spółki.
Z sukcesów grupy MBWS, prezes Jean-Noël Reynaud wymienia: wzrosty sprzedaży w USA (z sukcesem wprowadzono wódkę Sobieski w nowych butelkach), mocna pozycję whisky William Peel we Francji (24.5% udziału w rynku), wzrost sprzedaży koniaków Gautier.
Spółka zapowiedziała, że w pierwszym kwartale 2018 roku rozpocznie się produkcja w nowej destylarni firmy w Łańcucie.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.