Spirits, Wydarzenia
destylarnie, whisky

Michał Płucisz w „Business Journal”

Michał Płucisz w „Business Journal”

Udostępnij:

„Business Journal” opublikował wywiad z Michałem Płuciszem, twórcą Wolf Distillery: pt. „W twórczym duchu – jak powstaje Polish Whiskey”. – Nie każdy ma świadomość, że whisky to nie tylko Szkocja. Wspólnym mianownikiem był, jest i będzie delikatny charakter każdego trunku. Whiskey będzie powstawał w małych partiach i każda będzie unikalna. Trudno określić co jest wspólnym impulsem w doborze smaku. Na pewno każdego dnia jest to coś innego. Mnie inspirują wszelkiego rodzaju zapachy – perfum, kwiatów, starej szafy czy lasu w górach – mówi w rozmowie z „Business Journal” Michał Płucisz.


– Czym będzie się charakteryzował smak „Wolf”, na jaki kierunek smaku się zdecydowaliście? – pyta dziennikarz „Business Journal” .
– Wspólnym mianownikiem był, jest i będzie delikatny charakter każdego trunku. Whiskey będzie powstawał w małych partiach i każda będzie unikalna. Trudno określić, co jest wspólnym impulsem w doborze smaku. Na pewno każdego dnia jest to coś innego. Mnie inspirują wszelkiego rodzaju zapachy – perfum, kwiatów, starej szafy czy lasu w górach. Darek jest tradycjonalistą i szuka inspiracji przede wszystkim w dawnych trunkach bazujących na jarzębinie, owocach kaliny czy dzikiej jabłoni. W dzisiejszych czasach szkocka whisky to już przemysł, w którym nie zostało praktycznie nic z rzemieślniczego charakteru trunku. Wielu fanów whisky i blogerów porusza w związku z tym temat sporych różnic pomiędzy tymi samymi markami z lat 70/80 a tych z 2017 roku. Na pewno kiedyś smak był pełniejszy bo przy masowej produkcji nie sposób oddać ducha destylarni.
Więcej http://businessjournal.pl/tworczym-duchu-powstaje-polish-whiskey.

Wywiad z Michałem Płuciszem także w bieżącym numerze magazynu „Aqua Vitae”.

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.