9 września w Rydze, w pomieszczeniach Muzeum Wódki, odbył się pierwszy międzynarodowy konkurs Baltic International Spirits Navigator Competition. Głównymi jurorami byli Sergey Shevyrev, redaktor naczelny „Spirits Navigator” i Łukasz Gołębiewski, redaktor naczelny „Aqua Vitae”, a sekretarzem Alexander Antonenko, redaktor naczelny serwisu Vodka-Redactor. Jury uzupełniało dwóch sędziów technicznych z Łotwy, a głównym organizatorem, gospodarzem i pomysłodawcą imprezy był Leonard F. Yankelovich, dyrektor Muzeum Wódki.
W konkursie oceniane były 42 wódki, m.in. z: Łotwy, Litwy, Estonii, Ukrainy, Kazachstanu, Polski, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii, Belgii czy Włoch. Były to nie tylko wódki czyste, ale także smakowe oraz okowity zarówno zbożowe jak i owocowe.
Dziewięć wódek wyróżniono medalami Double Gold, co oznacza, że otrzymały punktację niemal maksymalną (powyżej 9,8 punktów na 10 możliwych). Wśród absolutnych zwycięzców (ex-equo pierwsze miejsce) jest jedyny polski uczestnik konkursu – ziemniaczana wódka Baltic z Polmosu Siedlce, która otrzymała 9,85 punkta.
Oto alfabetyczna lista wódek nagrodzonych podwójnym złotem:
Akmenlauzis Baltais (Łotwa, okowita, pojedyncza destylacja ze słodowanego jęczmienia)
Baltic Vodka (Polska, wódka czysta z ziemniaków)
Chase Marmolade (Wielka Brytania, wódka smakowa)
Inveraray Premium Etalon (Ukraina, wódka czysta z pszenicy)
Khlibnyi Dar Classic (Ukraina, wódka czysta z pszenicy)
Kremlovskaya (Francja, wódka czysta z pszenicy)
Lavka Tradichnyi Hrushovica (Ukraina, okowita z gruszek)
Riga Black (Łotwa, wódka czysta z pszenicy)
Yellow & Blue (Ukraina, wódka czysta z pszenicy)
W konkursie brała udział publiczność, która także miała możliwość oceniać zgłoszone do konkursu wódki (każdy uczestnik przysyłał po cztery butelki trunku). W opinii publiczności, wśród której było wiele pań, zwycięzcą została słodka wódka Chase Marmolade o bardzo naturalnym smaku pomarańczy i mandarynek. W opinii panów największym poważaniem cieszyła się nasza wódka Baltic. Była to jedyna wódka ziemniaczana w oficjalnej części konkursu. Oficjalnej, gdyż niektórzy z dużych producentów przysłali wódki z prośbą, by nie podlegały punktacji jury, lecz by wysondować ich popularność właśnie wśród publiczności. Był to zatem zarazem konkurs, jak i festiwal wódki, w przyjaznej, międzynarodowej atmosferze.