O kulturze przy wódce

14 maja w Stowarzyszenia Polska Wódka w Warszawie odbyło się zamknięte spotkanie pt. „PR polskiej kultury i sztuki”, które prowadził Paweł Potoroczyn, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza.
W panelu uczestniczył Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent Warszawy i specjalista od komunikacji społecznej, który mówił o wydatkach na kulturę w stolicy oraz przedstawił strategię rozwoju kultury w mieście na najbliższe lata.


W dyskusji udział brała też Anna Król, prezes Fundacji Kultura Nie Boli, która jest organizatorem festiwalu Big Book Festival. Impreza czytelnicza jest finansowana ze środków publicznych – Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Stołecznego Warszawy , a także innych dotacji. Anna Król zastanawiała się, jak mierzyć efekty dotowania, jaki jest efekt kulturotwórczy organizowanych wydarzeń oraz jaka jest granica między kulturą a rozrywką, a także sztuką.
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, przypomniał, że kierowany przez Pawła Potoroczyna Instytut Adama Mickiewicza wypuścił limitowaną edycję polskiej wódki z napisem „Polish vodka – a part of polish culture”. – Jesteśmy z tego bardzo dumni – dodał Potoroczyn. Jeżeli Szkoci się nie wstydzą, ani Francuzi, to my też się nie wstydzimy.
– Gdybyśmy zastawili całą Warszawę muzeami, to wcale nie oznacza, że one się zapełnią. Efekt niewypełnionych sal muzealnych, oper czy teatrów leży w wychowaniu i edukacji u podstaw – mówił gospodarz spotkania. Stowarzyszenie Polska Wódka stara się zasłużyć na miano mecenasa kultury i sztuki. Organizacja wspiera m.in. wydarzenia związane z premierami w Operze Narodowej, była partnerem przy organizacji Roku Polskiego w Izraelu. A już wkrótce, w 2017 roku, dzięki Stowarzyszeniu powstanie w Warszawie Muzeum Polskiej Wódki. Będzie to jedno z najchętniej odwiedzanych miejsc, zarówno przez Polaków, chcących poznać korzenie trunku i tradycji, jak i turystów. Będzie istotnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy – zapowiedział Andrzej Szumowski.
O nastrój po oficjalnej części rozmowy zadbało Stowarzyszenie Polska Wódka. Próbowano pszenicznej wódki Ostoya, wytwarzanej w Zakładach Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze, a także różnych koktajli na bazie smakowych wódek Wyborowa.

o kulturze2-001

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.