Pernod Ricard zgodziła się sprzedać indyjską whisky Imperial Blue firmie Tilaknagar Industries za 412,6 mln euro. Imperial Blue to trzecia najlepiej sprzedająca się indyjska whisky na świecie, ze sprzedażą na poziomie ponad 206 mln l w 2024 roku (wzrost o 0,4% w porównaniu z rokiem 2023).
Tilaknagar, z siedzibą w Maharasztrze, znany jest z marki Mansion House – najlepiej sprzedającej się brandy na świecie, której sprzedaż w 2024 roku wyniosła ponad 70 mln l. Firma produkuje też whisky pod marką Mansion House, która jest mieszanką szkockich słodów i indyjskich alkoholi zbożowych.
Indie są drugim co do wielkości rynkiem zbytu dla Pernod Ricard. Portfolio indyjskiej whisky Pernod Ricard obejmuje Royal Stag (którego sprzedaż wzrosła o 11,1% do blisko 280 mln l w 2024 roku) i Blenders Pride (wzrost o 5% do ok. 91 mln l).
Umowa podlega zatwierdzeniu przez Indyjską Komisję ds. Konkurencji i ma zostać sfinalizowana za około sześć miesięcy.