Pernod Ricard, właściciel marki Plymouth Gin, jedynego ginu produkowanego w Wielkiej Brytanii, który posiada chronione oznaczenie geograficzne, chce zrezygnować z tego przywileju. Akt prawny – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 110/2008 z dnia 15 stycznia 2008 r. w sprawie definicji, opisu, prezentacji, etykietowania i ochrony oznaczeń geograficznych napojów spirytusowych oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 1576/89 – daje prawo wyboru producentowi, czy będzie się ubiegał o ochronę oznaczenia geograficznego. Termin do składania wniosków w omawianej sprawie upływa w lutym 2015 roku, więc jeśli nie zostanie złożony, ochrona oznaczenia geograficznego zostanie cofnięta. Definicja oznaczenia geograficznego napoju spirytusowego zawarta jest w powyższym rozporządzeniu – określa pochodzenie napoju spirytusowego z określonego terytorium kraju lub regionu, lub miejsca, jeśli jego jakość, renomę albo inne właściwości napoju spirytusowego kardynalnie przypisuje się pochodzeniu geograficznemu.
Plymouth Gin wytwarzany w mieście South West w Blackfriars Distillery od 1793 roku i, jak twierdzą właściciele jest to, wystarczająca rekomendacja trunku, który ma mocną pozycję na rynku, a marka jest szanowana i znana, więc ewentualnej konkurencji się nie obawiają. Jednocześnie Pernod Ricard zapewnia, że nie zamierza zaprzestać inwestować w markę, jak również przenosić produkcji w inne miejsce.