Maciej Mazur przeszedł do drugiego etapu prestiżowego Tío Pepe 1on1 virtual bartender’s challenge, czyli międzynarodowego konkursu kreacji koktajli bazujących na słynnej Tío Pepe i innych sherry hiszpańskiej firmy González Byass! To pierwszy raz, gdy w zawodach startuje barman z Polski. Kolejny pojedynek Polaka, tym razem z przedstawicielem Niemiec, już za kilka dni.
Przebieg zmagań transmitowany jest na żywo na Instagramie. Wystarczy wpisać konkursowy profil: @tiopepewine . Informacje o konkursie znajdziemy też na Facebooku: https://www.facebook.com/TioPepeWine.
Konkurs wystartował 23 marca. Do pojedynków w pierwszej rundzie stanęło 24 przedstawicieli różnych krajów. 12 już odpadło. Aby dostać się do finału, trzeba jeszcze wygrać w kolejnych dwóch rundach. Finał zaplanowano na 16 czerwca. Zaproszenie do konkursu oznacza wstąpienie do ekskluzywnego klubu. Nie można się do niego zgłosić czy wygrać eliminacji. To komisja z Andaluzji dokonuje wyboru kandydatów i zaprasza ich do Hiszpanii.
Reprezentant Polski – Maciej „Bobas” Mazur – ma 27 lat. Jest absolwentem zarządzania o specjalizacji „gospodarka nieruchomościami”. Za barem – tylko na chwilę – stanął sześć lat temu, okazało się jednak, że to jego powołanie. Ukończył kursy barmańskie w Poznaniu i Amsterdamie. Na początku pracował w rodzinnym Świnoujściu, następnie w Poznaniu i Krakowie. W 2020 roku Maciej otworzył w Krakowie swój cocktail bar o nazwie TAG. przy ulicy Podwale 7. W tym samym budynku mieści się prowadzona przez niego szkoła barmańska TAG.School. Maciej Mazur to posiadacz tytułu polskiego Barmana Roku (World Class Poland 2019) oraz finalista World Class Competition z Glasgow (2019), gdzie zdobył 15. miejsce wśród 60. najlepszych barmanów świata.
Jak mówi, z sherry pracuje bardzo często. – Mocną stroną tego trunku jest aspekt nowości. Dziś klient poszukuje nieznanych doznań, ciekawostek, historii. Sherry daje nam niewyczerpane możliwości w tym zakresie – twierdzi Maciej Mazur. Jak zauważa nasz reprezentant, w ostatnich latach na całym świecie zmienia się funkcja baru – przychodzimy do niego po ciekawe doznania smakowe, a nie żeby się napić.
O konkursie
Podczas konkursu dojdzie łącznie do 101 bitew barmanów „jeden na jednego”. Na każdym etapie barman otrzyma mini wyzwania oraz zaprezentuje swoje przepisy na koktajle z sherry. Jeśli uczestnikom się powiedzie, przejdą do następnej rundy. Na etapach pucharowych decyzja o tym, kto awansuje do konkursu, zostanie podjęta przez obserwujących @tiopepewine na Instagramie i zespół kibiców każdego zawodnika. Czasowe okienko do głosowania będzie otwarte przez 24 godziny.
Finaliści, wyłonieni z trzech różnych krajów, przejdą do finału. Ich ostatecznym wyzwaniem będzie stworzenie własnego, unikalnego przepisu na wysokiej jakości, wstępnie butelkowany koktajl, który zostanie anonimowo wysłany do sędziów, aby spróbowali „na ślepo” i wyłonili zwycięzcę. Kryteriami, które zadecydują o zwycięskim koktajlu, będą m.in. równowaga smaku w tworzonych koktajlach, a także kreatywność samych uczestników.
Polska vs Niemcy!
6 kwietnia w pierwszej rundzie, Maciej Mazur pokonał Duńczyka – Sebastiana Krunderupa i wraz z 11 innymi zawodnikami awansował do drugiej rundy konkursu. Nasz reprezentant tak to skomentował: – Niesamowicie widzieć takie wsparcie i odzew wśród naszej branży! Konkurs dla mnie trwa dalej i zrobię wszystko aby osiągnąć w nim jak najlepszy wynik! Kolejna bitwa to pojedynek z barmanem z Niemiec Timem Mayerem. Naszym zadaniem będzie przygotowanie koktajlu bazującego na autorskiej infuzji na sherry i wyrzeźbienie idealnej kuli z kostki lodu.
Druga runda imprezy nosi nazwę „Sherry not Cherry”, a pojedynek odbędzie się 23 kwietnia br. o godzinie 17.00.
Harmonogram najbliższych rozgrywek transmitowanych na żywo na Instagramie (@tiopepewine):
19 kwietnia, godzina 17.30 – Meksyk vs Hong Kong
21 kwietnia, godzina 17.00 – Belgia vs Argentyna
23 kwietnia, godzina 17.00 Polska vs Niemcy
26 kwietnia, godzina 17.00 Hiszpania vs Norwegia
28 kwietnia, godzina 17.00 Holandia vs Rosja
30 kwietnia, godzina 17.00 Peru vs Singapur
W konkursie, oprócz rozgłosu, promocji swojej osoby, baru i kraju, barman zdobyć może nagrody: od gwarantowanej butelki 30-letniej sherry po 2000 euro.
Wyłącznym polskim dystrybutorem sherry Tío Pepe jest Dom Wina. – Młode pokolenie polskich konsumentów jest ciekawe, poszukujące, otwarte na nowe smaki, zapachy, doznania – ocenia Paweł Gąsiorek, Prezes Zarządu Domu Wina. – Ten trend widać w browarnictwie, miksologii alkoholi czy zainteresowaniu kulinariami. Profil sherry idealnie pasuje do tych tendencji z uwagi na swój złożony, wielowarstwowy smak, wielość stylów, ciekawą historię i potencjał kulinarny. To wino ma szansę stać się wielkim przebojem polskich barów – twierdzi Paweł Gąsiorek.