Good Gin Company to nowa, rodzinna firma, która ma na celu stworzenie rzemieślniczych marek ginu z kategorii premium. Prezesem firmy jest Marcin Czajkiewicz, prywatnie pasjonat ginu, który doświadczenie w branży alkoholowej zdobywał pracując w Wyborowej Pernod Ricard, gdzie kierował marketingiem online marek wódki, whisky, ginu, rumu czy win i szampanów w Polsce oraz polskich wódek globalnie – w tym na takich rynkach jak: Niemcy, Kanada czy Włochy. Firma na początku skupi się jednak na rynku polskim.
W 2019 roku rynek ginu w Polsce wart był prawie 120 milionów złotych, od tego czasu sprzedaż rośnie rok do roku o co najmniej 20% – tylko w trakcie pandemii ten wzrost wyniósł 26%.
– W Polsce rozpoczyna się ginowa rewolucja – uważa Marcin Czajkiewicz, CEO Good Gin Company. – Jest to jedna z najdynamiczniej rosnących kategorii spośród alkoholi mocnych. Widzimy także ogromny wzrost znaczenia alkoholi rzemieślniczych i premium w Polsce. Konsumenci ginu oczekują różnorodności, brakuje im na rynku polskich marek, a także są skłonni zapłacić więcej za jakościową, rodzimą produkcję. Dlatego postanowiliśmy wejść w ten rynek i dlatego chcemy tworzyć polski gin.
– W przypadku ginów rzemieślniczych jesteśmy na samym początku drogi. W Niemczech działa prawie 700 marek ginu, więc i w Polsce jest pole dla nowych – mówi Marcin Czajkiewicz. – Kolejną będzie Heritage Magnolia Gin, czyli pierwszy polski gin stworzony przez Good Gin Company. Przykładamy ogromną uwagę do jakości składników, bo chcemy stworzyć gin, który doskonale będzie smakował sauté. W skład naszej autorskiej receptury wchodzi światowej jakości jałowiec z Włoch i rzadkie składniki jak magnolia, która jest nie tylko symbolem Szczecina, z którego pochodzimy, ale też prawdziwym unikatem w świecie ginów. Nasz produkt, od receptury po etykietę, opowiada rodzinną historię, która zaczęła się gdzieś w okolicach 1919 roku na terenie dzisiejszej Polski, Litwy, Białorusi, Rosji i Niemiec. Jestem przekonany, że konsumenci docenią historię, kunszt i rzemiosło, które stoją za całym projektem. Premierę planujemy jeszcze w tym roku.
Obecnie firma jest na etapie dopracowania brandingu oraz procesu technologicznego.
– Mamy szczęście pracować z wyjątkowymi specjalistami i pasjonatami. Mogę zdradzić, że za design Heritage Magnolia Gin odpowiada Foxtrot Studio, które w swoim portfolio posiada kilka niezwykłych projektów z branży alkoholowej. Etapami tworzenia firmy alkoholowej dzielimy się w mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn czy Instagram. Zgłaszają się też do nas pierwsi partnerzy handlowi, co jest bardzo miłe na etapie, na którym jesteśmy i pokazuje, że rynek czeka na nowe giny. I to konkretnie giny z Polski. Dlatego wkrótce opowiemy więcej o naszych planach, ale jedno jest pewne – naszym celem jest własna, rzemieślnicza destylarnia.
Więcej informacji na stronie goodgin.co.