Premiera Ballantine’s Single Malt

25 października w Studio Skandal w Warszawie odbyła się polska premiera dwóch whisky single malt sygnowanych logo Ballantine’s. To dwa z trzech single maltów, jakie wypuścił Pernod Ricard pod marką swojego flagowego blendu. Trzeci, Glentauchers, na razie dostępny jest głównie w sklepach wolnocłowych, do Polski trafi dopiero za 12-18 miesięcy. Wszystkie whisky mają po 15 lat, wszystkie cały czas spędziły w beczkach po bourbonie, pierwszy raz napełnionych.


– To pierwszy raz w naszej historii, kiedy marka Ballantine’s pokazuje whisky single malt, można powiedzieć, że odsłania swoje tajemnice, bo whisky z tych destylarni, to trzy filary blendu – mówił obecny w Warszawie globalny ambasador marki, Ken Lindsay. – George Ballantine miał 19 lat, kiedy rozpoczął swój pierwszy biznes w Edynburgu. Stworzył markę, która dziś jest drugą najlepiej sprzedawaną szkocką whisky na świecie. W Polsce jest to najlepiej sprzedawana blendowana whisky i jest to trzeci na świecie rynek dla marki Ballantine’s. Mam okazję obserwować jak zmienia się polski rynek whisky, gdyż pierwszy raz byłem w Warszawie 1995 roku, żeby pomagać otworzyć pierwszy sklep Ballantine’s wspólnie z Jarkiem Bussem – mówił Ken Lindsay.
Glenburgie to serce blendów Ballantine’s, Glentauchers to ich finisz a Miltonduff to podstawa. Destylarnie leżą blisko siebie w Speyside. Z Miltonduff do Glenburgie jest ok. 12 km. Wszystkie malty na stałe mają wejść do oferty Ballantine’s, a w przyszłości być może seria zostanie powiększona o kolejne szkockie destylarnie z portfolio Pernod Ricard. Jak się dowiedzieliśmy, rocznie w Polsce sprzedaje się ok. 500 tys. butelek z logo Ballantine’s.
A oto wrażenia smakowe z degustacji dwóch dostępnych w Polsce single malt Ballantine’s.

Ballantine’s Miltonduff 15YO (40%)
W nosie wiśnie, likierowe wino, jabłka, polne kwiaty, kukurydza, rozmaryn, pieczona skórka chleba, imbir. W smaku jabłko, drożdże, wypieczona grzanka, trochę pieprzu. W finiszu trochę egzotyczniej – banany, papaja. 3.5/5

Ballantine’s Glenburgie 15YO (40%)
W aromacie jabłka i zielone gruszki, w ogóle to whisky bardzo zielona: trawa, zielone zboże, zielone banany. Do tego miód. I solanka. W ustach przypieczona skórka chleba, słone paluszki i jabłka. W finiszu znów trawiastość. 3.5/5

Która lepsza? Są równie dobre, obydwie dobrane tak, by oddawały swój udział w profilu smakowo-aromatycznym blendu. Te nowe whisky należy traktować jako część spuścizny Ballantine’s, a nie przeniesienie znanej marki na segment single malt. Wydaje mi się, że nie wypuszczono ich dla koneserów single malt, ale właśnie dla tych, którzy lubią whisky mieszane – tu rozłożona na czynniki pierwsze. Świetny pomysł i nie mogę doczekać się, kiedy spróbuję Glentauchers, bo bez tej destylarni przecież nie byłoby w ogóle Ballantine’s.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.