Spirits, Wydarzenia
gin

Premiera Heritage Magnolia Gin

Premiera Heritage Magnolia Gin

Udostępnij:

Po wielu miesiącach pracy nad recepturą oraz marką, Heritage Magnolia Gin debiutuje w sprzedaży. To najnowszy, polski gin rzemieślniczy, produkowany ręcznie w bardzo limitowanych partiach z użyciem unikalnych składników – jest to jedyny polski gin produkowany z użyciem kwiatów magnolii. Jak mówią twórcy, to współczesny gin z nutką nostalgii.

– Gin opowiada historię naszej rodziny – mówi Marcin Czajkiewicz, prezes zarządu Good Gin Company, właściciel marki. – Myślę, że wiele osób może utożsamiać się z tą opowieścią, bo wszyscy pochodzimy z różnych miejsc i wierzę, że ta różnorodność sprawia, że życie jest ciekawe. My zaczynamy naszą opowieść od Kresów Wschodnich, bo nasze korzenie sięgają terenów współczesnej Litwy, Białorusi, Ukrainy, Rosji. Stamtąd przodkowie trafili do Szczecina, wielokulturowego miasta, którego symbolem jest magnolia. Od początku wiedzieliśmy, że będzie ona kluczowym elementem naszej receptury.
Receptura Heritage Magnolia Gin to 19 wyszukanych składników, a także unikalny proces produkcji. Część składników macerowana jest przez 24 godziny w najwyższej jakości spirytusie zbożowym, po czym trafia do miedzianego alembika w rzemieślniczej destylarni Drake na kilkunastogodzinną destylację. Pozostałe, jak mięta czy szałwia, poddane są infuzji parowej. Dzięki temu produkt jest delikatniejszy i bardziej aromatyczny.
– Składniki inspirowane są Kresami, rodzinnym miastem i naszymi własnymi wspomnieniami – mówi Aleksandra Czajkiewicz, autorka receptury Heritage Magnolia Gin. – Sercem jest magnolia, absolutnie unikatowy kwiat w świecie ginu. To dzięki niej nasz gin jest jedyny w swoim rodzaju. Bazą jest oczywiście jałowiec, my wykorzystujemy ten z Włoch, ponieważ poza niezwykłymi aromatami, delikatnością, daje on również delikatną słodycz, wspieraną przez jabłka, czarną porzeczkę czy żurawinę. Mówimy, że wyjątkowy charakter nasz gin zawdzięcza połączeniu aromatów kwiatów, świeżych ziół, owoców, przypraw… i nostalgii.
Jak smakuje więc gin z dodatkiem nostalgii?
– Jak wspomnienie wakacji na wsi, jak śródziemnomorska podróż… a przynajmniej tak mówią nam osoby, które już próbowały ginu – mówi Marcin Czajkiewicz. – Nie chcieliśmy stworzyć nudnego ginu, takiego który ma się wrażenie, że już się próbowało. Zależało nam, żeby był to gin, który można degustować jak dobrą whisky single malt, w kieliszku lub w szklance z lodem. Taki sposób serwowania polecamy zarówno my, jak i barmani z topowych koktajl barów, z którymi współpracujemy, ale świetnie sprawdza się także w koktajlach. Z pewnością będzie to doskonały prezent świąteczny dla wszystkich osób ceniących sobie nowości, dobre alkohole, rodzimą produkcję i rzemiosło.
Pierwsza partia wyprzedała się w 24 godzin od premiery. Druga trafiła już do sklepów, restauracji i koktajl barów w 13 miastach w Polsce. Pełna lista miejsc, w których dostępny jest Heritage Magnolia Gin, dostępna jest na stronie heritagegin.pl.

Aleksandra i Marcin Czajkiewicz

Powiązane artykuły

Wydarzenia
prawo, rynek

18 grudnia prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie ustawy istotne dla branży alkoholowej – zwiększającą podwyżki […]

Degustacje, TV
wódka
Alkohole dnia
wódka

Wyprodukowana dla Polskie Supermarkety Sp. z o.o., czysta wódka zbożowa o mocy 38%. Aromat delikatny, […]

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Zabutelkowana w październiku 2025 roku z mocą 55%, whisky najpierw cztery lata spędziła w beczkach […]

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Zabutelkowana we wrześniu 2025, już 28. edycja Springbank 12YO CS. Leżakowana wyłącznie w beczkach po […]

Degustacje, Degustujemy
degustacje

Podczas Festiwalu Warsaw Spirits Competition będzie można wziąć udział w limitowanej degustacji jednej z Beczek […]

Lektury
recenzje, wino

Najnowsza książka Tomasza Prange-Barczyńskiego mówi o tym jak łączyć potrawy z winem i wina z […]

Wydarzenia
rynek

CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.