We wrześniu na łotewskim rynku zadebiutuje nowa wersja smakowa słynnego likieru Riga Black Balsam. Edycja Cherry powstała dla uczczenia 265-lecia marki. Na razie dostępna będzie tylko na Łotwie w pojemnościach: 0,2, 0,7 i 1 l. W późniejszym okresie zostanie wprowadzona na inne rynki. W Polsce dystrybutorem likierów Riga Black jest firma United Beverages.
„Czarna Ryga” wciąż jest najbardziej popularnym likierem na Łotwie, w 2016 roku jej sprzedaż na własnym rynku wzrosła o 13%, a na rynkach światowych o 20%. Główne rynki zagraniczne to USA i Wielka Brytania. Łącznie likier jest oferowany w 35 krajach.
Likier Riga Black Balsam Cherry ma 30%. Powstał poprzez dodanie do oryginalnej ziołowej „Czarnej Rygi” naturalnego soku z wiśni. – Międzynarodowy sukces naszej Riga Black Balsam z dodatkiem soku z czarnej porzeczki dał nam do myślenia. Wielu konsumentów woli likiery słodsze i o mniejszej zawartości alkoholu – mówi Ģirts Liniņš, który odpowiada za markę. Stworzenie receptury zajęło ponad rok. Chodziło o to, by uzyskać harmonię pomiędzy goryczą ziół a słodkimi i cierpkimi nutami soku z wiśni.
Właścicielem marki Riga Black Balsam jest Amber Beverage Group, największy producent alkoholi na Łotwie, właściciel m.in. wódek Stolichnaya i Moskovskaya. Likier powstaje w Rydze w destylarni Latvijas Balzams, oryginalna receptura także powstała w Rydze, w 1752 roku. Obecnie oferowane są cztery warianty – oryginalny ziołowy, Riga Black Element z dodatkiem rumu, Riga Black Balsam Currant z dodatkiem soku z czarnej porzeczki i nowy Riga Black Balsam Cherry.