Smaki zimy w Tesco

Tesco zaszalało, w grudniu są aż trzy gazetki na dziale z alkoholami – tradycyjny comiesięczny „Magazyn Alkohole”, niewątpliwie najlepsza merytorycznie gazetka z alkoholami w polskich sklepach, do tego „Karta drinków i alkoholi” oraz „Karta alkoholi Diageo”. Tesco postawiło na promocję dużych objętości – butelek o pojemności litr i więcej oraz, jak i inne markety, na zestawy prezentowe. Bogactwo oferty jest imponujące.


Na okładce „Magazynu Alkohole” Soplica Przepalana. Wewnątrz nie tylko alkohole, bo też kosze prezentowe ze słodyczami. CEDC musiało wydać fortunę na promocję w Tesco, w środku m.in. cała strona reklamowa Żubrówek, cała strona z alkoholami importowanymi, cała strona Glenfiddicha, cała strona Bacardi, product placement towarzyszący tekstom odredakcyjnym. Można odnieść wrażenie, że to magazyn CEDC, a nie Tesco. Gazetka ma 68 stron, ale część zajmują teksty redakcyjne.
„Karta drinków i alkoholi” to już typowa gazetka wspierająca sprzedaż. Na okładce butelki magnum – Dorato 1,5 l, William Peel 1,5 l, Korona Polska 1,75 l. Wewnątrz cała masa litrowych butelek – wódek i whisky. W gazetce są najwięksi gracze: Diageo, Stock, CEDC, Brown Forman, Pernod Ricard, Marie Brizard, ale też mniejsze firmy: Toorank Polska, Chopin, Polmos Bielsko-Biała, Henkell, Copernicus, Pravda, Pinot. Są marki Tesco: wódka Pure Star (0,5 l za 16,99 zł), ekonomiczne rumy, tequile, giny, likiery (podróbka Aperola pod marką Appelle Moi, ale w „Magazynie Alkohole” CEDC reklamuje Aperola), brandy, whisky, ale też produkty superpremium Tesco, jak wódka French Grain w cenie promocyjnej 76,99 zł za 0,7 l czy London Dry Gin w cenie promocyjnej 54,99 zł za 0,7 l. Tu także dominuje oferta CEDC, ale już nie tak wyraźnie jak w „Magazynie Alkohole”. W porównaniu do wielkoformatowych konkurentów, dość mało jest zestawów prezentowych – Tullamore Dew, Chivas Regal 12YO, Johnnie Walker Red i Black, Jim Beam – wszyscy ze szklankami, w cenach jak bez szklanek, a także: Amundsen, Jägermeister, Wódka Starotoruńska, Żubrówki smakowe – wszystko z kieliszkami. Trzeba przyznać, że bez finezji, ale wydaje mi się, że Tesco słusznie postawiło na duże objętości, zwłaszcza w kontekście zabaw sylwestrowych i potem karnawałowych. Gazetka ma 32 strony wypełnione reklamami.
I jeszcze „Karta alkoholi Diageo” – typowo reklamowe cztery strony, Johnnie Walker magnum 1,75 l za 105 zł, w przeliczeniu na litr drożej niż ta sama whisky w butelce litrowej – 57,99 zł. Wewnątrz poszczególne edycje Johnniego Walkera, Cardhu 12YO, Talisker 10YO, The Singleton of Dufftown, rumy Captain Morgan, likiery Sheridan’s i Bailey’s. Diageo trzyma poziom cen w Tesco, po tańszego Jasia Wędrowniczka lepiej się zatem udać do Carrefoura.

1 komentarz do “Smaki zimy w Tesco”

  1. Najtańszy będzie w Lidl’u, w tej chwili byk jest za 96zł, duży za 54,86 wówczas wychodzi. I praktycznie oferty Lidl’a nawet TESCO nie pobije-Grant’a Smoky nie ma w TESCO:)

Komentarze są wyłączone.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!
Zniżka EARLY BIRD -10% do 31 marca.

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.