Smirnoff

jedna z najbardziej znanych i cenionych wódek świata, ma czołowe miejsce pod względem wielkości sprzedaży. Podstawowa wersja powstaje ze spirytusu żytniego i zdemineralizowanej wody, dziesięciokrotnie filtrowana i trzykrotnie destylowana. Produkowana w wielu krajach pod kontrolą firmy Smirnoff (obecnie koncern Diageo), niezależnie od miejsca gdzie jest destylowana, zawsze smakuje tak samo. Do 2012 roku produkowana była m.in. w Polsce w Polmosie Józefów, a od połowy 2012 roku we Wrocławiu w Akwawit-Polmos (Smirnoff Red, a także Citrus i Berry). Markę stworzył w Moskwie w 1860 roku Piotr Smirnov (П.А. Смирнов). Założył gorzelnię, która zaopatrywała m.in. carski dwór. Moskiewski sklep Smirnova był swego rodzaju świątynią wódki, szykowny i elegancki jak komnaty pałacowe. W 1898 roku firma przeszła na synów: Piotra Piotrowicza, Mikołaja i Włodzimierza. Do rewolucji październikowej był to już największy na świecie producent czystej wódki i marka o globalnym zasięgu. Władza radziecka skonfiskowała jednak majątek rodziny Smirnov, a oni sami uciekli z Rosji. W 1920 roku Włodzimierz Smirnov, syn Piotra Piotrowicza, otworzył zakład gorzelniczy w Stambule, w 1924 roku zaczęła działać destylarnia we Lwowie i wówczas na butelkach pojawiła się europejska nazwa Smirnoff, pod którą wódka dziś jest znana. W 1925 roku otwarto destylarnię w Paryżu. W 1933 roku Włodzimierz Smirnov sprzedał markę i wódczany biznes. Znaczną część produkcji przeniesiono do USA, a nowym właścicielem został Rudolph Kannet, wcześniej dystrybutor Smirnoffa. W 1938 roku marka znów zmieniła właściciela, została nim amerykańska firma Heublein – dystrybutor alkoholi. W USA wódkę Smirnoff reklamowano wówczas hasłem: „white whiskey, no taste, no smell” (biała whiskey, bez zapachu i smaku). Heublein był właścicielem Smirnoffa aż do 1982 roku, kiedy za 1,4 mld dolarów firmę przejęła grupa R.J. Reynolds Tobacco Company, w 1987 roku marka Smirnoff została odsprzedana grupie Grand Metropolitan, która w 1997 roku po fuzji z Guinnessem działa jako Diageo. Od 1991 roku na rynku rosyjskim dostępna jest wódka Smirnov (Смирнов), którą wprowadził spadkobierca rodziny – Borys Smirnov, obecnie jest ona produkowana i sprzedawana jako joint-venture z Diageo.
Wódka Smirnoff występuje w wielu wersjach, najbardziej znana jest z czerwoną etykietą, znana jako Smirnoff Red Label lub Smirnoff Classic czy Smirnoff 21, w zależności od kraju występuje w wersjach 37,5% lub 40%. Wszystkie wódki Smirnoffa charakteryzuje przyjemny dymny posmak i słodycz ziarna, jest to smak bardzo charakterystyczny, wyróżniający Smirnoffa wśród innych wódek. Od wersji czerwonej znacznie lepsza jest czarna – Smirnoff Black lub Smirnoff 55, destylowana czterokrotnie, najpierw trzy razy w stalowych kolumnach, na koniec w 150-letnim miedzianym alembiku, raz filtrowana przez węgiel drzewny, znacznie bardziej dymna, o mocy 40%, a jeszcze bardziej udana – Triple Black lub Smirnoff 57 o silnym smaku ziarna. Jest także granatowa wersja eksportowa Smirnoff 57 o mocy 50%. Ponadto dostępne są m.in. wersje: Smirnoff Silver Label (45,2%), Smirnoff Blue Label (45%) czy produkowana do 2012 roku w Polsce Smirnoff 60 Vladimir z czerwona etykietą, ale gorsza niż klasyczny Smirnoff 21. Występuje też w licznych, bardzo udanych, kompozycjach owocowych, jak: Smirnoff Citrus, Smirnoff Citrus Twist, Smirnoff Greenapple, Smirnoff Raspberry, Smirnoff Watermelon, Smirnoff Melon, Smirnoff Black Espresso Coffee, Smirnoff Black Lime & Mint i inne, a także w wersji zupełnie nieudanej Smirnoff Gold – z cynamonem i płatkami złota.

 

SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.