Z powodu restrykcji Covid-19 grupa Pernod Ricard odnotowała spadek organicznej sprzedaży o 9,5% w zakończonym właśnie roku obrachunkowym. Zyski spadły o 13,7%. Największe spadki dotyczą rynku wolnocłowego, Chin i Indii. Spadek sprzedaży na rynku europejskim wyniósł 6%, podobnie jak na amerykańskim. Patrząc na poszczególne marki spadła sprzedaż koniaków Martell, wódki Absolut, ginu Beefeater, rumu Havana Club, whisky Chivas Regal, Ballantine’s i innych szkockich, a także – nieznacznie – irlandzkiej Jameson. Obronną ręką wyszły takie marki jak: Lillet, Altos Tequila, Redbreast Irish Whiskey, czy Malibu.
Spirits, Wydarzenia
rynek
Spadki w Pernod Ricard
Powiązane artykuły
Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka
Zabutelkowana w październiku 2025 roku z mocą 55%, whisky najpierw cztery lata spędziła w beczkach […]
Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka
Zabutelkowana we wrześniu 2025, już 28. edycja Springbank 12YO CS. Leżakowana wyłącznie w beczkach po […]
Degustacje, Degustujemy
degustacje
Podczas Festiwalu Warsaw Spirits Competition będzie można wziąć udział w limitowanej degustacji jednej z Beczek […]
Lektury
recenzje, wino
Najnowsza książka Tomasza Prange-Barczyńskiego mówi o tym jak łączyć potrawy z winem i wina z […]
Wydarzenia
rynek
CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]
Alkohole dnia
grappa
Zrobiona z mieszanki różnych wytłoczyn po produkcji win, leżakowana w beczkach z francuskiego dębu. Butelkowana […]
Degustacje
degustacje, koniak, likier
8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]
Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka
Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]