Whisky Day Cracov

17 maja w krakowskim Forcie Kleparz odbyła się kolejna edycja jednodniowego festiwalu Whisky Day Cracov. W tym roku było bardzo dużo wystawców, aż 51 stoisk. Część na zewnątrz w dwóch strefach, część w środku fortu. Tych na zewnątrz zmoczyła nieco intensywna burza, pogoda tym razem nie dopisała. Ale atmosfera była gorąca.

Nie brakowało nowych butelek, pojawiło się kilku wystawców rzadziej widywanych. Obecni byli wszyscy liczący się dystrybutorzy whisky. Masa ciekawych butelek na stoisku Diageo. Tu niewątpliwie perełkami były trzy whisky Singleton w wieku 42 lat. Rzadko się widuje takie butelki na festiwalach, i to nie tylko w Polsce. Po prostu są zbyt rzadkie, zbyt drogie – kolekcja trzech butelek kosztuje 9000 funtów, jest limitowana do 136 zestawów na całym świecie, jest poszukiwana przez kolekcjonerów. Kolekcja oficjalnie nazywa się The Singleton of Glen Ord 42YO Gourmand Collection i jest inspirowana wyrafinowanymi francuskimi deserami, powstała we współpracy z francuskim mistrzem cukiernictwa Nicolasem Rouzaudem, który stworzył desery komponujące się z każdą z trzech edycji whisky. Każda z trzech butelek wchodzących w skład kolekcji ma unikalny design, odzwierciedlający charakterystyczne nuty smakowe: Notes of Fig & Chocolate Ganache – butelka z akcentami ciemnej czekolady i fig, Notes of Caramelised Crème Brûlée – butelka z odcieniami karmelizowanego kremu i Notes of Black Cherry Gâteau – butelka z nutami czarnej wiśni i ciasta. Każda poddana dodatkowej maturacji w beczkach po winie – po amarone, Grand Cru Bordeaux i winie z regionu Priorat.
Sporo nowości pokazał w Krakowie Last Port, który przejął część oferty whisky od Vininova. Bogaty wybór butelek znajdowaliśmy na stoiskach: M&P, Tudor House, Pinot, Al. Capone. Jak zwykle z rozmachem prezentowały ofertę CEDC, Bacardi, Pernod Ricard, United Beverages. Były perełki, stoiska kolekcjonerskie – Bourbon Lovers, Brothers in Drams czy Krzysztof Piaseczny z rumami. Byli bottlerzy i destylarnie – Millside, Silesia, Loża Dżentelmenów, The Taste of Whisky, Ima. Byli mniejsi dystrybutorzy – Unique Spirits, BevWorks, Dom Wina, Whisky Embassy. Była też strefa cygar i koktajlowa, nie tylko z whisky, także z rumami. W cenie biletu do spróbowania było ok. 50 whisky. Dużo atrakcji jak na jeden dzień. Chciałoby się, żeby impreza trwała dłużej, nie dało się z każdym porozmawiać i spróbować wszystkiego, co warte poznania.

Zostaw komentarz

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.