Bezalkoholowe
bary, bezalkoholowe

Wisienki od Luxardo

Wisienki od Luxardo

Udostępnij:

W świecie klasycznych koktajli i nowoczesnych deserów, jeden składnik zyskał niemal kultowy status – Luxardo Maraschino Cherries. Te intensywnie aromatyczne, ciemne, błyszczące wiśnie są czymś więcej niż tylko ozdobą na wierzchu Manhattanów czy Old Fashioned. To esencja włoskiego rzemiosła cukierniczego i spirytusowego w jednym słoiczku. Polskim dystrybutorem jest Pinot Wine & Spirits.

Głównym bohaterem są wiśnie Marasca – małe, dzikie owoce o intensywnym smaku i aromacie, rosnące głównie w północnych Włoszech i Chorwacji. To właśnie z tych wiśni rodzina Luxardo wytwarza od ponad 200 lat znany likier maraschino. Owoce nie tylko dają smak, ale i stanowią podstawę do stworzenia syropu, który staje się ich kąpielą.Luxardo Maraschino Cherries to kandyzowane wiśnie nasączone gęstym, głębokim syropem na bazie soku z wiśni Marasca i odrobiny likieru. To nie są tanie, czerwone „wisienki koktajlowe” z supermarketu, lecz intensywnie smakujące, naturalne przysmaki o głębokim kolorze i złożonym profilu aromatycznym.
Zawartość wiśni w słoiczku to ok. 50% objętości, podobnie jak zawartość syropu. Wiśnie są chrupkie, bardzo słodkie, z nutami kwasku i marcepanu, które pięknie kontrastują z mocnymi alkoholami i deserami.
W odróżnieniu od sztucznych, barwionych „maraschino cherries” z Ameryki Północnej, wiśnie Luxardo są bez sztucznych barwników czy konserwantów. Mają naturalnie głęboki, prawie czarny kolor i są jednocześnie aksamitne i sprężyste. Ich smak to połączenie:

Koktajlowy must-have

Barmani na całym świecie sięgają po Luxardo, gdy chcą dodać kropkę nad „i” w klasykach jak:

  • Manhattan – gdzie ciemna wiśnia równoważy wytrawność rye whiskey i wermutu,
  • Old Fashioned – nadając głębi słodyczy i elegancji,
  • Aviation – tworząc harmonijną klamrę dla ginowego koktajlu z maraschino.

Luxardo sprawdzi się też jako:

  • dodatek do luksusowych deserów (np. panna cotta, lody waniliowe),
  • składnik do ciast i tart,
  • baza do własnych sosów i syropów owocowych.
Konkurs Warsaw Spirits Competition to także okazja do pokazania bezalkoholowych alternatyw dla klasycznych alkoholowych receptur. Zapraszamy do zgłaszania produktów w kategoriach non-alco.

Powiązane artykuły

Partnerskie
Bezalkoholowe
bezalkoholowe, partnerskie, rynek

Segment No/Low jest obecny na targach ProWein w Düsseldorfie od trzech lat, a edycja 2026 […]

Bezalkoholowe
bezalkoholowe, gin, prawo, rynek

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej potwierdził, że nazwa gin jest zastrzeżona wyłącznie dla produktów alkoholowych, zgodnie […]

Bezalkoholowe
bezalkoholowe

Marka bezalkoholowych koktajli i win Lyre’s ma nowe butelki, puszki i etykiety. Ich portfolio obejmuje […]

Bezalkoholowe
bezalkoholowe, rynek, zdrowie

Aż 55% Polaków stara się ograniczać spożycie alkoholu, a dla 64% piwo bezalkoholowe to dobra […]

Bezalkoholowe
bezalkoholowe

Toruńska receptura na bezalkoholowy grzaniec, gdzie główne nuty grają kwaśne owoce i przyprawy korzenne. Mamy […]

Bezalkoholowe
bezalkoholowe, rynek, wino

Jak wynika z najnowszych obliczeń firmy badawczej NielsenIQ, na tego produkty z kategorii NoLo (non-alcoholic […]

Bezalkoholowe
bitter, likier

Lucano Amaro Zero to wersja bezalkoholowa klasycznego włoskiego likieru Amaro Lucano, który tradycyjnie zawiera ok. […]

Partnerskie
Bezalkoholowe
bezalkoholowe, partnerskie

Coraz więcej osób szuka alternatyw dla alkoholu, które pozwalają cieszyć się smakiem, aromatem i kulturą […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.