Wizyta w ICM

W 2023 roku zadebiutowała nowa marka wódki – Conopcia®. Innowacyjny produkt, wódka konopna z aromatami świeżych kwiatów konopi. Spirytus zbożowy pochodzi z AWW, a ostateczne zestawienie to dzieło Andrzeja Kostyka z Wódek Raciborskich. Wyprodukowana dla ICM Sp. z o.o według receptury opracowanej przez mgr inż. Kingę Woźniczko, wiceprezes ICM. 26 maja 2023 roku podczas targów Weedfest odbyła się premiera wódki Conopcia®, a zainteresowanie wśród degustatorów utwierdziło twórców o słuszności decyzji, co do produkcji kraftowej unikatowej wódki. Trafiła do sprzedaży w pojemnościach 0,5 l i 0,05 l mini Conopcia®. Butelka jest z Niemiec, z nadrukiem na szkle, zamykana kauczukowym korkiem z główką. W planie są kolejne wódki i piwa z innych gatunków konopi.

– Do 2015 roku działaliśmy w branży tytoniowej. Szukając nowych pól aktywności zwróciliśmy uwagę na konopie. Znamy tą roślinę bardzo dobrze, „rozkładając na czynniki pierwsze i składając z powrotem” – opowiada Paweł Nowak, prezes spółki.
ICM Sp. z o.o. ma laboratorium na ul. Puławskiej w Warszawie i zakład produkcyjny oraz magazyny w Piasecznie. Mają też swoje uprawy: konopi, ziół, owoców. Zespół ICM to grupa sześciu przyjaciół zajmujących się pracą naukową oraz zespół osób współpracujących plus sezonowi pracownicy. Robią receptury i formulacje, kosmetyki, surowce kosmetyczne, oleje i oliwy, suplementy diety, innowacyjne produkty spożywcze, analizy laboratoryjne. Ich marki to m.in : Lycanna, Medocann, Veticin, Bilife, Cannamayo, Cannaburger, czy Canapka.
– Każdy produkt konopny wymaga badań i wielu certyfikatów, żeby go zarejestrować potrzeba ok. roku a same analizy kosztują ponad 10 tys. zł. Produkty ICM z konopi nie zawierają konserwantów. W założeniach nie mogą zawierać nic innego, niż 100% własnych substancji pochodzących z rośliny. Muszą być pozbawione substancji kontrolowanych lub kontrowersyjnych. Składniki do wódki Conopcia® są wykonywane w naszej autorskiej technologii i pochodzą wyłącznie z rośliny. Stąd konieczność wielu badań i analiz laboratoryjnych, by dostosować lotność, profile terpenowe – mówi Kinga Woźniczko, która kieruje laboratorium i tworzy nowe receptury.
Aromat naturalny Conopcia® powstał w wyniku badań laboratoryjnych i tworzenia receptur. Spontanicznym pomysłem było wykorzystanie tego aromatu z alkoholem. Pomysł wódki pojawił się w 2022 roku w głowie Marka Hycza, mentora zespołu ICM i założyciela spółki. Wybrał on spirytus pszeniczny z wysokiej jakości zboża z upraw własnych AWW. O wyborze tym przesądził wysoki reżim na każdym etapie produkcji spirytusu, który jest gwarantem najwyżej jakości wódki Conopcia®. Długo trwał proces przygotowania, marketing, oprawa, projekty, butelki, a wszystko to po covidowych utrudnieniach z dostępem do surowców, aż nadszedł czas upragnionej premiery.
Pracują na własnych urządzeniach laboratoryjnych, zbudowali m.in. destylatory próżniowe, wyparki, ekstraktory pracujące w obniżonym ciśnieniu. W ostatnich latach zbudowali kilkaset urządzeń laboratoryjnych na potrzeby własne ale i pod technologię swoich klientów. Opracowują kompleksowo technologię produkcji, projekty i wykonują urządzenia technologiczne wraz z uruchomieniem produkcji. Poruszają się swobodnie w branży spożywczej, kosmetycznej, chemicznej i farmaceutycznej, jednak procesy destylacji z wykorzystaniem własnych rozwiązań technologicznych są w ich centrum uwagi w obecnym okresie. W planach jest budowa urządzeń do destylacji o bardzo niskim zapotrzebowaniu na energię, które zostały zaprojektowane i opracowane w ich własnej technologii.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.