firma dumnie reklamuje swoją ekskluzywną wódkę jako The Spirit of Switzerland i choć może nie uosabia ona ducha Szwajcarii, to na pewno na światowych półkach z alkoholami (spirits) jest jedynym rozpoznawalnym produktem z kraju znanego z sera i czekolady. Podstawowym surowcem do jej destylacji jest młode żyto, pochodzące z małych, najwyżej dwuhektarowych, górskich upraw. Przefermentowany zacier żytni trafia najpierw do destylacji w małych miedzianych alembikach, a dopiero druga i trzecia destylacja odbywa się w kolumnie, również miedzianej, z 45 półkami. Uzyskany spirytus o mocy 96% rozcieńczany jest wodą z własnych studni oligoceńskich. Wódka ma bardzo elegancki i nowoczesny wizerunek, nawiązujący kolorystyką i symboliką do wspomnianego „ducha Szwajcarii”. Oryginalnie zaprojektowana butelka przypominająca termos ma kolor czerwony, a na jej środku jest biały szwajcarski krzyż i napis Swiss Vodka. W smaku słodka, rześka, ale z zaskakującą nutą ziół, bez wątpienia można ją kojarzyć z Alpami. Marka, wprowadzona na rynki w 1999 roku, należy do szwajcarskiej destylarni DIWISA (Distillerie Willisau SA), która działa w miasteczku Willisau od 1918 roku. W 2015 roku wprowadzono także Xellent Swiss Gin z dodatkiem kwiatów czarnego bzu, choć udany, to jednak wódce nie dorównuje.