Żubrówka najbardziej wartościową marką alkoholową w Polsce

W XIV edycji przygotowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” rankingu „Najcenniejsza Polska Marka 2017”, wódka Żubrówka zdobyła najwyższy laur w kategorii napojów alkoholowych. Zanotowała znaczący wzrost wartości marki, deklasując swoich rywali z czołówki rankingu marek alkoholowych i notując niemal dwukrotnie większą wartość niż kolejna w zestawieniu marka wódki.

Mocne alkohole w zestawieniu „Najcenniejsza Polska Marka 2017”

Pozycja Marka Miejsce w rankingu ogólnym Wartość marki 2017 Wartość marki 2016 Zmiana wartości marki
(mln zł) (mln zł)
1 Żubrówka 20 739,5 554,9 33%
2 Krupnik 39 420,2 484,5 -13%
3 Soplica 42 398,6 293,3 36%
4 Czysta de Luxe 59 272,3 387,8 -30%
5 Żołądkowa Gorzka 72 195,8 169,4 16%
6 Żytniówka 81 159,5 110,8 44%
7 Wyborowa 107 100,6 76 32%
8 Absolwent 140 67,2 59,5 13%
9 Sobieski 170 50,4 41,9 20%
10 1906 175 46,3 70,7 -35%
11 Luksusowa 203 33,9 31,9 6%
12 Żytnia 221 23,5
13 Pan Tadeusz 228 20,9 25,3 -18%
14 Gin Lubuski 241 17,3 18,2 -5%
15 Starogardzka 277 8,8

Stosowana przez „Rzeczpospolitą” metodologia pomiaru wartości marek opiera się, między innymi na postrzeganiu wartości, prestiżu, jakości i świadomości przez konsumentów. Wartość marek została z kolei wyliczona na podstawie metody opłat licencyjnych, czyli wyliczenia hipotetycznej opłaty, jaką ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystał z niej na podstawie licencji, ustalanej m.in. na podstawie przychodów ze sprzedaży.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.