W corocznym rankingu „Travel Retail’s Top 1000 Spirit Brands” magazynu IWSR, Żubrówka została sklasyfikowana najwyżej wśród polskich marek wódek pod względem sprzedaży w kanale duty free oraz na jedenastym miejscu w kategorii wódek z całego świata. Z polskich marek wyprzedziła: Żołądkową Gorzką, Belvedere oraz Soplicę.
Polskie marki wódek w rankingu „Travel Retail’s Top 1000 Spirit Brands”
Pozycja | Marka | Producent | Sprzedaż w 9-litrowych skrzynkach |
Wzrost sprzedaży 2017 vs. 2016 |
1 | Żubrówka | CEDC | 82 tys. | +5,9% |
2 | Żołądkowa Gorzka | Stock | 65,5 tys. | +2,9% |
3 | Belvedere | LVMH | 63,3 tys. | –10,9% |
4 | Soplica | CEDC | 41,2 tys. | +17,7% |
Według rankingu IWSR, Żubrówka jest również w czołówce światowych wódek o największym przyroście sprzedaży w kanale duty free w latach 2012-2017. W porównaniu z rokiem 2016, w ubiegłym roku w sieciach travel retail sprzedało się łącznie o niemal 6% 9-litrowych skrzynek Żubrówki więcej.
Sprzedaż alkoholi w globalnym kanale travel retail nadal się rozwija, notując w 2017 roku wzrost o niemal 5%. W kategorii wódek, wolumen zwiększył się o blisko 2% w porównaniu z 2016 rokiem, osiągając łączną sprzedaż w wielkości 3,9 miliona 9-litrowych skrzynek.