W corocznym rankingu „Travel Retail’s Top 1000 Spirit Brands” magazynu IWSR, Żubrówka została sklasyfikowana najwyżej wśród polskich marek wódek pod względem sprzedaży w kanale duty free oraz na jedenastym miejscu w kategorii wódek z całego świata. Z polskich marek wyprzedziła: Żołądkową Gorzką, Belvedere oraz Soplicę.

Polskie marki wódek w rankingu „Travel Retail’s Top 1000 Spirit Brands”

Pozycja Marka Producent Sprzedaż
w 9-litrowych skrzynkach
Wzrost sprzedaży 2017 vs. 2016
1 Żubrówka CEDC 82 tys. +5,9%
2 Żołądkowa Gorzka Stock 65,5 tys. +2,9%
3 Belvedere LVMH 63,3 tys. –10,9%
4 Soplica CEDC 41,2 tys. +17,7%

Według rankingu IWSR, Żubrówka jest również w czołówce światowych wódek o największym przyroście sprzedaży w kanale duty free w latach 2012-2017. W porównaniu z rokiem 2016, w ubiegłym roku w sieciach travel retail sprzedało się łącznie o niemal 6% 9-litrowych skrzynek Żubrówki więcej.
Sprzedaż alkoholi w globalnym kanale travel retail nadal się rozwija, notując w 2017 roku wzrost o niemal 5%. W kategorii wódek, wolumen zwiększył się o blisko 2% w porównaniu z 2016 rokiem, osiągając łączną sprzedaż w wielkości 3,9 miliona 9-litrowych skrzynek.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail