Jeszcze dzisiaj można odwiedzić trwające od środy 22. Międzynarodowe Targi EuroGastro. Uczestniczy w nich 266 wystawców z 20 krajów: Arabii Saudyjskiej, Austrii, Belgii, Bułgarii, Chin, Czech, Francji, Gruzji, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Kenii, Niemiec, Rosji, Słowacji, Szwecji, Tajlandii, Wielkiej Brytanii i Włoch.
Branża gastronomiczna i hotelarska przygotowała bardzo szeroką ofertę. Niestety, wystawców z mocnymi alkoholami było niewielu. Swoją ofertę zaprezentował Dwór Sieraków na stoisku Domu Wina, po raz pierwszy prezentując publicznie nową ziemniaczaną odsłonę wódki Dwór Sieraków. Nie zabrakło też Karola Majewskiego z kolekcją cenionych Nalewek Staropolskich. Wina proponowało kilku wystawców – Enotecka Diamente Cru, Greek Trade Sp. z o.o., E&J Gallo Winery, Lolea (musująca sangria). Wine rePublic w dniu dzisiejszym przygotowało panel pt. Olimpiada Wina (liczne seminaria z degustacją wina). Cześć piwowarska: Filip Merynos – warszawska hurtownia napojów bezalkoholowych i alkoholi, Grimbergen, KK Polska Sp. z o.o., która jest też dystrybutorem sake i choyi.
Podczas drugiego dnia imprezy swoją premierę miał Instytut Kulinarny Transgourmet, działający wraz z Narodową Kadrą Kucharzy. Instytut będzie działał w budynku hali Selgros Cash & Carry w Piasecznie pod Warszawą. Nowoczesna przestrzeń od połowy 2018 roku wypełni się wydarzeniami i ofertą dla branży HoReCa. Za program wydarzeń będzie odpowiadał jego manager – Krystian Zalejski.
– Instytut Kulinarny będzie prawdziwą areną wymiany doświadczeń dla kucharzy. Chcemy dać naszym klientom możliwość poznania technik kulinarnych i europejskich trendów w gastronomii. Dzięki temu, że jesteśmy częścią międzynarodowego holdingu Transgourmet, szkolenia i warsztaty będą prowadzić także kucharze z Francji, Austrii, Szwajcarii czy Niemiec. Tutaj też będą przygotowywać się do Kulinarnych Mistrzostw Świata w Luksemburgu jedni z najlepszych kucharzy w kraju z Narodowej Kadry Kucharzy OSSKIC – mówił Krystian Zalejski.
– Powołujemy Instytut Kulinarny w oparciu o dwadzieścia lat doświadczenia w branży oraz ze względu na duże zapotrzebowanie naszych klientów na szkolenia kulinarne. Wiemy, że dynamicznie rozwijający się rynek HoReCa w Polsce, to przede wszystkim ludzie, którzy go tworzą – kucharze, restauratorzy czy osoby prowadzące firmy cateringowe. Dzięki Instytutowi Kulinarnemu chcemy dać im możliwość doskonalenia umiejętności, a także wymiany doświadczeń z innymi kucharzami, również z tymi spoza kraju. W Instytucie będziemy szkolić nie tylko naszych klientów, ale również pracowników firmy – mówił Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Selgros Cash & Carry i Transgourmet.
Z programu szkoleń i warsztatów Instytutu Kulinarnego, będą mogli bezpłatnie skorzystać klienci HoReCa Selgros Cash&Carry i Transgourmet. Działająca do tej pory w strukturach firmy Akademia Kulinarna Selgros Cash & Carry i Transgourmet, stanie się jego integralną częścią.
Targi odbywają się w Centrum Targowo-Kongresowym przy ul. Marsa 56c w Warszawie. w godz. 10-17.00. Wstęp płatny.