250 lat Hennessy: Synonim luksusu, stylu i prestiżu

24 kwietnia w urokliwym pałacu Sobańskich, który jest siedzibą Klubu Polskiej Rady Biznesu, celebrowano 250-lecie istnienia marki Hennessy. Z tej okazji do Warszawy przyjechał Maurice Hennessy, przedstawiciel ósmego pokolenia twórców szlachetnego koniaku.


– Nasza firma została założona w 1975 roku. Markę buduje już osiem pokoleń rodu Hennessy. Niektórzy z jego przedstawicieli, jak Richard Hennessy, mieli genialny pomysł, niektórzy z nich, jak jego syn James, zbudowali i rozwinęli firmę dając nazwisko, niektórzy musieli zmagać się z plagą filosfery, niektórzy z nich trafili na drugą wojnę światową, a niektórzy, jak mój dziadek, podejmowali wyzwania, takie jak prohibicja w Stanach Zjednoczonych. Ale Hennessy to nie tylko potomkowie Richarda Hennessy’ego, to także potomkowie Jeana Fillioux, master blendera. Partnerstwo tych obu rodzin trwa już wiele setek lat i owocuje znakomitymi koniakami – mówił Maurice Hennessy. Na koniec dodał: – Polacy od zawsze są przyjaciółmi Hennessy. Zapraszam do odwiedzenia naszej destylarni. Będziecie tam mile widziani.
– Moët Hennesy jest częścią największej na świecie grupy dóbr luksusowych: LVMH Louis Vuitton Moët Hennessy – mówiła Aleksandra Klaman, country manager Moët Hennessy Polska. – Nasza firma ma zaszczyt opiekować się jednymi z najstarszych i najbardziej luksusowych marek na świecie. Mamy ich w naszym portfolio 70, są wśród nich szampany (Moët & Chandon, Dom Pérignon, Mercier, Veuve Clicquot-Ponsardin, Krug, Ruinart) single malty (Glenmorangie i Ardbeg), wódka Belvedere i wina. Moët Hennessy to także moda (m.in.: Louis Vuitton, Fendi, Givenchy, Kenzo), perfumy (m.in.: Christian Dior Perfums, Givenchy Perfums, Guerlain), sklepy (Sephora), to również biżuteria i zegarki. Dzisiaj okazją do spotkania są urodziny jednej z najznakomitszych i najstarszych marek w portfolio LVMH, czyli Hennessy.
Z kolei Joanna Nowakowska, dyrektor marketingu Moët Hennessy Polska, nawiązała do miejsca celebry. – Richard Hennessy był wizjonerem, marzycielem, był też przedsiębiorcą. Miał marzenie: stworzenie globalnej firmy i ponadczasowej marki. Jubileusz firmy Hennessy obchodzimy w siedzibie Klubu Polskiej Rady Biznesu i jest to miejsce nie przypadkowe, ponieważ tutaj spotykają się ludzie, którzy tak samo jak Richard Hennesy 250 lat temu, mają wizję, są przedsiębiorcami, którzy zmieniają rzeczywistość i którzy budują marki ponadczasowe. Przedsiębiorczość, odwaga, innowacyjność – to wartości, które im przyświecają i które są bardzo bliskie marce Hennessy.
W trakcie wieczoru zaprezentowano jubileuszową, limitowaną edycję Hennessy H250. To wyjątkowy koniak, master blender Yann Fillioux skomponował trunek z eau-de-vie o wieku dojrzewania do 35 lat. Wyprodukowano jedynie 250 beczek, a każda z nich ma pojemność 250 litrów.
Specjalnie z okazji obchodów 250-lecia marki Hennessy w Polsce przygotowano 100 butelek tego koniaku, który można było kupić w cenie 1950 zł. Każda butelka jest indywidualnie numerowana i umieszczona w specjalnie zaprojektowanym pudełku. Perełki mistrza Fillioux mógł tego wieczoru spróbować tylko ten, kto zakupił wyjątkowy trunek lub został poczęstowany przez szczęśliwego nabywcę.
I mnie się udało! Hennessy H250 to połączenie elegancji z harmonią. Odnajdziemy w nim bogactwo aromatów, wśród których główną rolę grają zioła z kwiatową nutą. Kusząco złożony, korzenny, pełny.
W trakcie wieczoru serwowano również koktajle na bazie koniaku o niezrównanej gamie smakowej, szampana Moët & Chandon, była też okazja do przetestowania jak koniak Hennessy sprawdza się w kuchni molekularnej.
Historia Hennessy rozpoczęła się w 1765 roku. Richard Hennessy, irlandzki kapitan armii, osiadł w miejscowości Cognac na południu Francji i zajął się produkcją oraz handlem destylatami z wina. W 1800 roku dołączył do niego Jean Fillioux. Stworzona przez nich kompozycja szybko podbiła świat, od obu Ameryk, Australii, Południowo-Wschodniej Azji po kraje Bliskiego Wschodu. Dziś Hennessy jest pośród domów koniaku największy i najsłynniejszy. Marka Hennessy stała się wyznacznikiem luksusu, stylu i prestiżu.

Hennessy 250 jubilee (12)-001
Autorka tekstu i Maurice Hennessy

Hennessy 250 jubilee (8)-001 Hennessy 250 jubilee (11)-001 Hennessy 250 jubilee (10)-001 Hennessy 250 jubilee (4)-001 Hennessy 250 jubilee (2)-001 Hennessy 250 jubilee (9)-001 Hennessy 250 jubilee (7)-001 Hennessy 250 jubilee (5)-001

Hennessy 250 jubilee (1)-001 Hennessy 250 jubilee-001

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.