Degustacje, Spirits
degustacje, whisky

Atrakcje festiwalu Whisky Live Sopot

Atrakcje festiwalu Whisky Live Sopot

Udostępnij:

Pierwsza edycja Whisky Live Sopot zbliża się wielkimi krokami. Festiwalowe premiery, warsztaty, konkursy, sesje masterclass – wszystko to już 3 czerwca w Sopocie. Goście festiwalowi będą mogli spróbować około 100 różnych gatunków whisky z kilkunastu krajów. Pojawią się przedstawiciele kolebki whisky, Irlandii oraz Szkocji. Nie zabraknie również reprezentantów egzotycznych regionów jak: Szwecji, Indii, Włoch, Tajwanu czy Islandii. Planowane są także krajowe premiery zagranicznych nowości – wśród nich m.in. Floki, pierwszy islandzki alkohol wyprodukowany z islandzkiego jęczmienia przez destylarnię Eimverk Distillery. Swojego reprezentanta będą miały również Włochy, kojarzone bardziej z winem niż whisky. W Sopocie degustowane będą produkty z włoskiej destylarni Puni, zlokalizowanej w Alpach w południowym Tyrolu. Z sąsiadującej z Włochami Austrii przyjedzie do Sopotu Waldviertler Whisky JH (od inicjałów pomysłodawcy Johanna Haidera). Dojrzewająca w beczkach z lokalnej dębiny, a dokładniej austriackiego dębu Manhartsberger. Słodka, pachnąca miodem, wanilią, dostępna też w wersji z prażonym słodem – dodatkowo ewoluująca nutami czekolady czy świeżo mielonej kawy. Kolejna premiera to Ardbeg Kelpie – whisky dojrzewająca w beczkach wykonanych z dębu, rosnącego nad Morzem Czarnym, rzadko używanym do produkcji whisky (który nadaje wyjątkowej intensywności najbardziej dymnej, torfowej malt whisky z wyspy Islay). Warto również wspomnieć o debiucie na polskim rynku whisky Big Peat’s Pals – najnowszej, limitowanej edycji, przygotowanej na tegoroczny Feis Ile. Na etykiecie znalazło się 300 twarzy miłośników tej whisky z całego świata. Tym razem, po raz pierwszy w historii, Big Peat po zestawieniu został poddany procesowi finiszowania w beczce po sherry.

Niespodzianka czeka na fanów mocnego rocka – na festiwalu pojawi się także whisky single malt legendarnej kapeli Motörhead, Mackmyra Motörhead XXXX. Co ciekawe, muzycy nie tylko użyczyli swojego wizerunku, ale również aktywnie uczestniczyli w procesie jej powstawania. Jak podaje producent, brytyjscy rockmani samodzielnie wybierali beczki i konsultowali ostateczne efekty z master blender destylarni, Angelą D’Orazio. Choć alkohol powstał w 2015 roku, na czterdziestolecie założenia zespołu, do Polski dotarł dopiero teraz. Co ważne – na te osoby, które zakupią whisky grupy Motörhead, czeka konkurs z oryginalnymi koszulkami zespołu Motörhead w tle.
Atrakcji nie zabraknie także dla wielbicieli… nalewek. Na Festiwalu pojawi się marka Sen, która znana jest ze szczególnej dbałości o swoje trunki – od zebrania owoców po napełnianie butelek alkoholem, wszystko robione jest ręcznie. I tak Sen Deep Noir to propozycja dla smakoszy słodkich trunków, w której nie brakuje rozgrzewającego smaku nalewki z czeremchy i marcepanowego aromatu. Z kolei Sen Heavy Wood to idealna nalewka dla osób, które cenią wytrawny smak alkoholi – orzeźwiający smak owoców miesza się ze świeżą nutą aromatu z malin, fig oraz mandarynek.
Nie zabraknie stałego elementu krajobrazu festiwalowego, czyli dedykowanych sesji Masterclass. „Masterclass Teeling – Magia Beczki” to podróż po limitowanych edycjach whiskey Teeling, z których każda ma zupełnie inną charakterystykę, albowiem dojrzewała w innej beczce. Z kolei „Masterclass Glenfiddich” stanowi łakomy kąsek dla fanów szkockich single malt. W trakcie spotkania degustowane będą edycje butelkowane po 15, 19 i 30 latach spędzonych w dębowych beczkach. Do wypróbowania będzie również Glenfiddich Snow Phoenix – limitowana edycja upamiętniająca dramatyczny moment w historii Glenfiddich (jest ona połączeniem wybranych destylatów, leżakowanych w beczkach po sherry oloroso oraz beczkach po bourbonie z magazynu, w którym zawalił się dach po bardzo mocnych opadach śniegu). Glenfiddich jest jedyną w Szkocji, która używa do produkcji wody z pojedynczego źródła (Robbie Dhu). Podczas ostatniej sesji – „Masterclass Glenmorangie i Ardbeg, czyli Piękna i Bestia w świecie whisky”, nastąpi wspomniana premiera limitowanej edycji Ardbeg Kelpie. Odbędzie się to w ramach dorocznego wydarzenia Ardbeg Day.
Z myślą o tych, którzy – poza bogatym aromatem i smakiem – widzą również w whisky narzędzie inwestycyjne zaplanowano specjalne szkolenie „Jak zarobić na whisky?”. Jest ono odpowiedzią na rosnące zainteresowanie alternatywnymi inwestycjami, które w dobie niskich stóp procentowych oraz wysokiej zmienności na rynkach finansowych stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem.
Na tych, którzy chcą zgłębić naturę whisky i poznać sekrety jej degustacji, czeka warsztat „Whisky bez tajemnic”. W czasie prelekcji uczestnicy poznają różne „triki” związane z whisky, które pozwolą spojrzeć na „aqua vitae” z nieco innej strony. Gdzie tkwi tajemnica whisky? Czy rodzaj użytej beczki ma znaczenie? Jak ważna jest woda użyta do produkcji? Highlands czy Lowlands? O co chodzi z bourbonami? O tym na warsztacie.
Na koniec warto dodać, iż na miłośników bursztynowego trunku czekać będzie Cocktail Bar – a w nim orzeźwiające koktajle na bazie whisky Teeling Small Batch, idealne na czerwcowe orzeźwienie. Co ważne, w cenie biletu degustowane będą także osiemnastoletnie wersje whisky.
Wszystkie z nich, dostępne będą do kupienia w specjalnej, niższej cenie w przygotowanym na okoliczność WLS 2017 sklepie festiwalowym.
Na uczestników Whisky Live Sopot czekać będzie również Stacja Dram oraz szereg konkursów z atrakcyjnymi nagrodami. Przypomnijmy, że wydarzenie odbędzie się 3 czerwca br. niemal w samym centrum Trójmiasta, tuż przy sopockim molo, w Hotelu Sheraton. Więcej informacji o Festiwalu znajduje się na www.whiskylivesopot.com.

Program godzinowy Whisky Live Sopot 2017
12:00 Wykład „Jak zarobić na whisky?”
13:00 Rozpoczęcie imprezy
13:30 Masterclass Glenfiddich
15:00 Masterclass Teeling – Magia beczki
15:30 Warsztaty „Whisky bez tajemnic”
17:30 Masterclass Glenmorangie i Ardbeg – Piękna i Bestia w świecie whisky
17:30 Warsztaty „Whisky bez tajemnic”
19:00 Ogłoszenie wyników Quizu Motorhead
19:30 Ogłoszenie wyników Konkursu wiedzy na temat rynku whisky. Organizator: Citi Handlowy, Partner: Tudor House
20:00 Ogłoszenie wyników Konkursu Teeling Cocktail
20:30 Ogłoszenie wyników Konkursu #whiskylivesopot
21:00 Zakończenie imprezy

Whisky Live Warsaw (www.whiskylivewarsaw.com) – impreza organizowana pod szyldem Whisky Live przez Tudor House, miejsce spotkań klientów indywidualnych, blogerów, dziennikarzy, restauratorów, hotelarzy, hurtowników i przedstawicieli świata biznesowego. Na świecie wydarzenie organizowane jest od 2000 roku. Pierwsza edycja odbyła się w Londynie, by od tamtego czasu objąć swoim zasięgiem 28 miast na całym świecie. Tudor House Ltd. (www.tudor-house.pl) – firma działająca od 1995 roku na polskim rynku, największy importer alkoholi typu Premium. Jej właściciel – Jarosław Buss, jest niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie whisky. Jako pierwszy Polak w historii sędziował prestiżowe zawody World Whiskies Awards, odbywające się raz do roku w Londynie.

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.