Marka powstała w 1851 roku, stworzył ja Arthur Bell, którego rodzina prowadziła własną destylarnię od 1798 roku. Początkowo była to mieszanka kilku whisky single malt, potem zaczęto dodawać whisky zbożowej. Sprzedawana była pod prostą nazwą Extra Special, dopiero w 1904 roku zmieniono nazwę na Bell’s. Największe sukcesy przyszły już po śmierci Artura, pod zarządem jego synów, w latach 30. XX wieku, kiedy Bell’s stała się marką eksportową, trafiając m.in. na rynek amerykański. Sukces pozwolił na zakup destylarni – w 1933 roku Blair Athol i w 1936 roku Inchgower. W latach 70. i 80. XX wieku była to najlepiej sprzedawana marka whisky na rynku brytyjskim. Obecnie wersja Bell’s Original to mieszanka ok. 40 różnych whisky słodowych i zbożowych. Jej serce to wciąż malt z Blair Athol, duży udział mają też destylaty z: Dufftown, Inchgower, Glenkinchie i Caol Ila, a w okresie największych sukcesów, czyli w latach 70. i 80. ważnym składnikiem były też whisky z destylarni Pittyvaich. To whisky lekka, o słodkawym aromacie owoców, kwiatów, w smaku sporo wanilii, orzechy laskowe, nieco przypraw korzennych i wyczuwalny torf. Na butelkach jest portret i podpis Arthura Bella, a także hasło Afore ye go, będące sloganem marki od 1925 roku. Edycja Bell’s Original zastąpiła w 2008 roku wcześniejszą, znaną od 1994 roku, whisky Bell’s 8YO. Obecnie jest też w sprzedaży Bell’s Spiced – napój spirytusowy na bazie whisky o mocy 35%, z dodatkiem cynamonu i innych przypraw korzennych. Wartość kolekcjonerską mają edycje bożonarodzeniowe whisky Bell’s, wypuszczane od 1988 roku w ceramicznych flaszach o kształcie dzwoneczka. Właścicielem marki jest Diageo.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail