Siódma odsłona międzynarodowej inicjatywy Campari trwać będzie od 24 do 30 czerwca 2019. W tym czasie lokale na całym świecie będą promować koktajl Negroni, bazujący na legendarnym, włoskim aperitifie, jednocześnie angażując się w zbieranie środków na wybrane cele dobroczynne. W tym roku Negroni Week ma jeszcze bardziej doniosły charakter – 2019 rok to setna rocznica powstania koktajlu.


Uroczysty start świętowania tegorocznej odsłony Negroni Week będzie mieć miejsce 24 czerwca we Florencji. Nie jest to przypadek, ponieważ to właśnie w tym mieście, w Caffé Cassoni, sto lat temu po raz pierwszy przyrządzono Negroni. Hrabia Camillo Negroni poprosił barmana Fosco Scarcelliego, by ten podał mu mocniejszą wersję jego ulubionego koktajlu, Americano, zastępując wodę sodową odrobiną ginu. Scarselli udekorował dodatkowo szklankę plasterkiem pomarańczy (zamiast cytryny) i w ten sposób narodziło się, kultowe już, Negroni.
Negroni Week został po raz pierwszy zorganizowany w 2013 roku – wzięło w nim wówczas udział około stu barów. W ubiegłym roku w wydarzeniu uczestniczyło niemal 10 tys. lokali w 87 krajach, w tym w Polsce. Zebrano w sumie prawie 600 tys. USD na wybrane cele dobroczynne, dzięki czemu kwota zebrana od początku istnienia inicjatywy przekroczyła już 2 mln USD. W tym roku atrakcje zorganizowane w ramach Negroni Week ponownie skupią się wokół sesji barmańskich w lokalach. Organizować je będą najlepsi na świecie przedstawiciele świata miksologii, w tym tzw. „red hands”, czyli barmani, którzy wzięli udział w zorganizowanej na początku tego roku kampanii Campari Red Diaries. W ramach tych sesji podawane będzie klasyczne Negroni oraz różne jego wariacje, pokazujące uniwersalność Campari, jako głównego składnika tego koktajlu.
Receptura Campari, która pozostaje niezmieniona, powstała w Novarze w 1860 roku. To likier, uzyskiwany z naparu z gorzkich ziół, aromatycznych roślin oraz owoców zmieszanych z alkoholem i wodą.
Więcej informacji o lokalach biorących udział w wydarzeniu oraz atrakcjach odbywających się w poszczególnych miastach można uzyskać odwiedzając stronę internetową http://www.negroniweek.com oraz śledząc markę Campari w mediach społecznościowych.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail