The Irish Whiskey Association ogłosiło strategię, której celem jest osiągnięcie pozycji lidera w dziedzinie turystyki whiskey. Plan opracowano do 2030 roku. Główne cele to: wspieranie rozwoju irlandzkich destylarni whiskey, stworzenie szlaku irlandzkiej whiskey i infrastruktury turystycznej przy gorzelniach (all-Ireland whiskey tourism), rozwój sieci hoteli, restauracji i pubów. Projekt powstał przy współudziale ministra rolnictwa, Michaela Creeda. Założeniem jest, żeby do 2025 roku nastąpił wzrost odwiedzających do 1,9 mln osób rocznie. Przeznaczonych zostanie na ten cel 1,3 mld euro. Obecnie w Irlandii jest 16 destylarni w budowie, a 13 kolejnych niedługo doczeka się realizacji. W 2013 roku było ich zaledwie cztery. Jednocześnie trwają prace nad obniżeniem akcyzy na alkohol, by zlikwidować sytuację, że irlandzka whiskey jest tańsza w USA niż na rodzimym rynku (27 euro w USA, 42 euro w Irlandii).