Józef Rurawski „Myśmy gorycz zmienili na wino. Motyw alkoholu we współczesnej prozie polskiej”

Pozycja krytycznoliteracka, firmowana przez Polską Ligę Trzeźwości, choć autor stroni od dydaktyzmu. Omawia i przypomina takie dzieła jak: „Kochanek wielkiej niedźwiedzicy” Sergiusza Piaseckiego, „Boso ale w ostrogach” Stanisława Grzesiuka, „Wspólny pokój” Zygmunta Uniłowskiego, „Pętla” czy „Pijany w samo południe” Marka Hłaski, „Życie towarzyskie i uczuciowe” Leopolda Tyrmanda, „Listy do pani Z” Kazimierza Brandysa, „Krwiodawcy” i „Relacja” Andrzeja Brychta, „Trzyczwartak”, „Trampolina”, „Kocioł”, „Era”, „Wesele raz jeszcze”, „Wieczór literacki II”, „Chłopak z gołębiem na głowie” czy „Hades” Marka Nowakowskiego, „Przepychanka” Jana Himilsbacha, „Drzewo pana Jezusa”, „Cudowna melina” i „Przechowalnia” Kazimierza Orłosia, „Ból gardła na dwóch” Janusza Głowackiego, „Głęboką nocą. Walc” Bogdana Madeja, „Opowieść o dniu wypłaty” czy „Dobranoc” Andrzeja Pastuszka, „Obok” Romana Śliwonika, „Romans zimowy” Stefana Kisielewskiego i wiele innych, po części już zapomnianych i dawno nie wznawianych, a wartych odświeżenia.

Józef Rurawski „Myśmy gorycz zmienili na wino. Motyw alkoholu we współczesnej prozie polskiej”, Polska Liga Trzeźwości, Warszawa 1994.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.