Diageo prezentuje nową, limitowaną edycję Johnnie Walker Black Label, zaprojektowaną przez uznanego polskiego artystę ulicznego i ilustratora, Alka Morawskiego, tworzącego pod pseudonimem Lis Kula. Design butelki to dzieło, inspirowane duchem i energią Warszawy.
Nowa butelka jest elementem szerszej, limitowanej kolekcji Johnnie Walker Black Label – Keep Walking City, tworzonej w kilku wybranych krajach, w tym Polsce. Nadruki, będące etykietą butelki, zostały wykonane przy użyciu technologii AIR-INK®, która wykorzystuje zanieczyszczenia powietrza do tworzenia unikalnego ekologicznego tuszu. Współpraca z firmą Graviky Labs jest częścią szerszych działań marki Johnnie Walker na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach inicjatywy marka współpracuje z twórcami, którzy podejmują odważne działania w duchu postępowej, zrównoważonej przyszłości.
– Marka Johnnie Walker ma wpisane w swoje DNA podejmowanie progresywnych kroków. Chcąc stworzyć coś unikalnego i zaskakującego, poprosiliśmy lokalnych artystów o zobrazowanie tego, co czyni ich miasto wyjątkowym i inspiruje ludzi do zjednoczenia się w duchu idei „Keep Walking”. Jesteśmy zachwyceni powstałymi dziełami – mówi Julie Bramham, globalna dyrektor marki Johnnie Walker. – Partnerstwo z AIR-INK® jeszcze bardziej podkreśla niezwykłą moc połączenia sztuki i innowacji, czyniąc z limitowanej serii Keep Walking City wyjątkową kolekcję – dodaje.
– Zawsze podziwiałem przesłanie marki Johnnie Walker: Keep Walking – by nigdy nie stać w miejscu, i zawsze mieć na uwadze przyszłość i rozwój. Ta idea pobudziła moją wyobraźnię, aby stworzyć coś, co odzwierciedlałoby historię, folklor i wyjątkowych mieszkańców mojego, stale rozwijającego się miasta, oraz jego postępowego, prężnego ducha – mówi zaangażowany w projekt artysta Lis Kula. – To była przyjemność być częścią tego projektu i podzielić się moją wizją Warszawy – miejsca bardzo bliskiego mojemu sercu. Uważam, że zamiana zanieczyszczeń powietrza w tusz to genialny pomysł – nie tylko na zminimalizowanie śladu węglowego, ale także na poszerzenie dyskusji o tym, co możemy zrobić dla dobra naszej przyszłości. Mam nadzieję, że moja praca zainspiruje innych do podjęcia nowych kroków w tym kierunku – podsumowuje.
Limitowana kolekcja Johnnie Walker Warsaw liczy 2500 butelek. Przedsprzedaż zaczęła się 20 czerwca. Sugerowana cena detaliczna: 299 PLN. Butelka o pojemności 700 ml.
Warszawska butelka Johnnie Walker Black Label City jest częścią kolekcjonerskiej serii, w której stworzenie zostało zaangażowanych sześciu artystów z całego świata:
• Alek Morawski – celebrujący warszawskie zabytki ze wspaniałą historią odrodzenia tego miasta
• Okuda San Miguel – oddająca symbolikę kultury i natury widocznej na ulicach Madrytu
• Paola Delfín – ilustrująca duszę miasta Meksyk oraz połączenie jego starożytnych korzeni i nowoczesnego ducha.
• Shilo Shiv Suleman – przedstawiający mistyczne indyjskie Delhi, gdzie natura łączy się z cywilizacją.
• Mr. Hure – rzucający światło na różnorodne i wyjątkowe wpływy, które ukształtowały Stambuł.
• Gongkan – obrazujący symbolikę nadziei i siły Bangkoku.
Alek Morawski a.k.a Lis Kula to polski ilustrator z Warszawy, który specjalizuje się w projektach okładek płyt, muralach i ilustracjach edytorskich. Ukończył California College of Arts i pracował dla wielu światowych marek, takich jak Converse, Nike, Facebook, Pepsi, Spotify i Red Bull. Jego prace inspirowane są wschodnioeuropejskimi kreskówkami z lat 80. i 90. Maluje bogate w warstwy, pełne szczegółów wyimaginowane światy, w których pojawiają się ekscentryczne, często nietuzinkowe postaci.