Lubelska Soda

13 czerwca w Monta Beach Volley Club nad brzegiem Wisły w Warszawie po raz pierwszy zaprezentowano nowy kolorowy MusssBus firmy Stock, który rusza w akcję promocyjną po różnych miastach Polski, promując najnowszy produkt Stock Polska – Lubelska Soda. Są to dwa świeże smaki w sam raz na lato, z mocą  25%, nasycone CO2, sprzedawne w butelkach o pojemności 200 ml. Smaki nawiązują do dwóch najbardziej popularnych wersji marki, czyli  Lubelska Pomarańczowa i Lubelska Cytrynowa.


Spróbowałem i takie są moje wrażenia. Należy podawać bardzo mocno schłodzone, pić szybko, dokąd jest gaz. Problem w tym, że przez pierwszych dziesięć minut po otwarciu bąbelki niosą do góry mniej przyjemne aromaty alkoholu i mało naturalnych aromatów (w stylu oranżada w proszku). W połowie buteleczki aromat się przyjemnie stabilizuje. Pomarańczowa pachnie bardziej brzoskwinią, niż pomarańczą, smak jest pomarańczowo-grejpfrutowy. Orzeźwiające, nie za dużo cukru. Cytrynowa to klasyczny aromat i smak cytrynówki Lubelskiej, jest orzeźwiająca, niezbyt słodka, z gorzką nutą albedo.
Nowe na rynku, ale w starym stylu – zarówno zakręcana butelka 200 ml, jak i sama koncepcja. W latach 90. XX wieku modne były owocowe kruszony, o mocy 18-22%, te cytrusowe smakowały bardzo podobnie. Były kapslowane i w butelkach oranżadowych 0,33.
Według mnie nowe sodowe Lubelskie powinny być lżejsze, maksymalnie 18%, w tych za dużo czuć alkohol i za szybko uderzają do głowy.

 

1 komentarz do “Lubelska Soda”

Możliwość komentowania została wyłączona.

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2025

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.