McDowell’s No.1

najlepiej sprzedawana marka alkoholi na świecie, choć w Europie niemal nie znana. Jako McDowell’s No.1 oferowane są: mieszana whisky, rumy i brandy, a wszystko to produkowane przez hinduską United Spirits Limited (USL). Dodać należy, że pod tą samą marką oferowana jest jeszcze butelkowana woda. Indie to największy na świecie rynek konsumpcji alkoholi, a McDowell’s No.1 dociera także do krajów Azji i Afryki, a nawet Kanady. Rocznie sprzedawanych jest ok. 55 mln kartonów trunków McDowell’s, z czego ok. 40% to whisky.

Markę wprowadzono na rynek hinduski w latach 1963-64. Początkowo właścicielem była firma McDowell & Co., przejęta przez potężny koncern United Breweries Group, do którego należą m.in. linie lotnicze, banki, ale też takie marki szkockich i brytyjskich alkoholi jak: whisky Jura, Whyte & Mackay, Dalmore czy wódka Vladivar. Większość produkcji McDowell’s No.1 odbywa się w destylarni w Cherthala. Poza McDowell’s No.1 powstaje tam wiele innych lokalnych trunków oznaczonych na etykietach jako No.1, co bardziej określa pozycję producenta niż jakość alkoholi, choć trzeba przyznać, że na tle innych mieszanych whisky i rumów produkowanych w Indiach McDowell’s pozytywnie się wyróżnia. Marka McDowell’s No.1 pojawiła się najpierw jako winogronowa brandy, a zaraz potem whisky. Ta druga powstaje jako mieszanka importowanych destylatów szkockich i lokalnych whisky słodowych oraz niewielkiej ilości alkoholu melasowego, poddanych wspólnej maturacji w beczkach. Ma lekko dymny smak, z wyraźnymi nutami tropikalnych owoców. Oferowana w cenie o połowę niższej od tanich blendów szkockich jest od wielu z nich lepsza, z powodzeniem można ją postawić na jednej półce z Passport Scotch. W latach 1990-91 wprowadzono rumy McDowell’s No.1 – Celebration (ciemny) and Caribbean (biały). W 2006 roku wypuszczono na rynek – ciekawostka – McDowell’s No.1 Diet Mate, czyli pierwszą na świecie „dietetyczną” whisky. Dodano do niej tropikalny owoc mangostan, który podobno wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu i obniża ilość kalorii zawartych w alkoholu – wedle reklam firmy USL przyspiesza metabolizm. W 2011 roku wprowadzono McDowell’s No.1 Platinum Whisky, zestawioną przez szkockiego master blendera Richarda Patersona, bez udziału alkoholu z melasy.
McDowell’s ma wiele wersji, podobnie jak szkockie blendy, m.in. Gold Riband czy Green Label.
Roczne przychody ze sprzedaży marki McDowell’s No.1 to ok. 4 mld dolarów. Marka jest najlepiej na świecie sprzedawaną brandy, zajmuje trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedawanych rumów, jest też od 2012 roku na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży whisky, wyprzedzając Johnnie Walkera. Marka sponsoruje wiele imprez sportowych, muzycznych i filmowych, finansuje powstawanie filmów w Bollywood.

SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.