Najdziwniejsza reklama w historii whisky

Najdziwniejsza, najbardziej spektakularna akcja promocyjna w historii szkockiej whisky, miała miejsce pod koniec XIX wieku, a związana jest z niechlubną działalnością braci Roberta i Waltera Pattisonów, którzy fałszując swoje trunki przyczynili się do największego kryzysu w dziejach branży whisky, a sami wylądowali w więzieniu z astronomicznym na owe czasy zadłużeniem sięgającym pół miliona funtów. Zanim to się jednak stało, ok. 1898 roku wykazali się niezwykłą pomysłowością w zakresie marketingu whisky. Otóż zakupili ok. 500 afrykańskich szarych papug, które nauczyli wykrzykiwać po angielsku: „Pattisons Whisky is best!” i „Buy Pattisons Whisky!”. Część tych papużek rozdali klientom, by w domu darły im się w niebogłosy, że najlepsza jest whisky Pattisonów, a część zapewne posłusznie zaopatrywała się w kolejną butelkę by zadowolić nudne ptaszysko. Część papug niestety zostało wypuszczonych nad Edynburgiem by rozśpiewały miasto reklamą chrzczonej whisky, te zapewne skończyły marnie zadziobane przez miejskie wrony i gawrony.


Tę ciekawą historię przypomniał już dość dawno temu Ian Buxton, w „Whisky Magazine” (nr 52/2005), uznając dzieło Pattisonów za jedną z 10 największym kampanii whisky w historii, a jednocześnie genialną w jej prostocie. Dziś raczej jednak nie do powtórzenia, więcej mamy bowiem szacunku zarówno dla ptaków, jak i dla klientów.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.