Postaw na Kartę Kocham Wino

Wokół Centrum Wina powstała największa w Polsce winiarska społeczność. Program Kocham Wino ma już ponad 100 tys. uczestników. W ciągu kilku najbliższych lat Centrum Wina chce podwoić tę liczbę. Pierwsza osoba zapisała się do Kocham Wino w październiku 2006 roku i wciąż robi zakupy w Centrum Wina. W ciągu tych 10 lat rynek wina podwoił się, dwukrotnie wyprzedzając wzrost sprzedaży wódki i piwa.


– Zmienia się nasz styl życia i kultura picia alkoholu w Polsce. Polacy szukają smaku, a nie mocy. Piją alkohol dla przyjemności, wzbogacania życia, a nie pod presją tradycji czy celebracji. Wybierają alkohole lepszej jakości, na które więcej wydają. Rośnie więc spożycie wódek premium i smakowych, piw kraftowych, whisky, a przede wszystkim od 25 lat nieprzerwanie rośnie konsumpcja wina. To najsilniejsze trendy konsumenckie – mówi Robert Ogór, prezes Ambra S.A.
Dziesięć lat temu Polacy wydali na alkohol 18,5 mld zł. Dziś wydają ponad 31 mld zł. Tylko na whisky wydatki wzrosły w tym czasie prawie ośmiokrotnie. W ostatnim roku w kategorii wina stołowego obserwujemy spadki sprzedaży w dyskontach i duże wzrosty w małych sklepach. Zwieńczeniem tej drogi konsumenta do wina jest sklep specjalistyczny, gdzie najpełniej zaspokaja on swoje rozbudzone zainteresowania i zamiłowania. Na polskim rynku wina rośnie udział win stołowych premium (powyżej 20 zł) z 24% (2008 rok) do 38% (2016) i win musujących premium z 4% (2008) do 21% (2016).
– Zainteresowanie bogactwem wina będzie nadal rosnąć. Na tle innych krajów europejskich wciąż pijemy w Polsce bardzo mało wina: nieco ponad 3 litry per capita podczas gdy we Francji ponad 40 l, a w Niemczech czy Szwecji ok. 25 l – podkreśla prezes Ambry.
Odpowiedzią na rosnące oczekiwania i aspiracje konsumentów, którzy szczególnie zainteresowali się winem, stała się ogólnopolska sieć 24 sklepów specjalistycznych Centrum Wina. Siedem lat od powstania pierwszego sklepu Centrum Wina, stworzyli dla miłośników wina program Kocham Wino. Program daje szereg informacji o winie oraz korzyści, w tym stały rabat na zakupy w Centrum Wina, specjalne promocje, a także możliwość płacenia punktami, które naliczają się podczas zakupów. Ogromną popularnością cieszą się degustacje win i whisky w Centrum Wina, o których uczestnicy Kocham Wino dowiadują się jako pierwsi ze specjalnych newsletterów. Z pasji do wina powstała pierwsza winiarska gra planszowa „Kasyno winiarskie”. Dostępna jest tylko w sieci sklepów specjalistycznych Centrum Wina (79,99 zł, dla uczestników Kocham Wino: 71,99 zł) i polega na degustacji wina w ciemno. Łączy rywalizację z możliwością poznawania wina oraz pogłębiania i testowania wiedzy. Gra jest dwujęzyczna, polsko-angielska, i zawiera wszystkie niezbędne elementy, takie jak: plansza, pionki, żetony do obstawiania krajów i szczepów. Są też specjalne karty z podpowiedziami dla gospodarza, który może dawać uczestnikom zabawy różne wskazówki. Wystarczy zaprosić przyjaciół i zadbać o wina z różnych krajów i szczepów (ta podpowiedź też znajduje się w grze).
Właścicielem firmy jest Ambra S.A., największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. W czerwcu 2005 roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wśród jej marek są takie ikony jak: Cin, Dorato, El Sol, Fresco, Pliska, Piccolo czy Cydr Lubelski. Dostarcza produkty do sklepów, sieci handlowych i hurtowni. Pod szyldem Centrum Wina prowadzi sieć 24 specjalistycznych sklepów, oferujących ponad 500 gatunków win z ponad 50 regionów z całego świata oraz obsługuje ponad 1500 restauracji.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!
Zniżka EARLY BIRD -10% do 31 marca.

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.