Rok 2019 grupa Marie Brizard Wine & Spirits po raz kolejny zakończyła ze spadkiem przychodów, tym razem z 389 mln do 365 mln euro. Strata EBITDA wyniosła minus 17,3 mln euro (minus 28 mln euro rok wcześniej). Wyższa niż rok wcześniej była marża brutto – 35%, wobec 33,8%, ale związane jest to głównie z cięciem wydatków marketingowych.
W Europie Środkowo-Wschodniej sprzedaż wzrosła o 21,4%, do 65,9 mln euro, w szczególności dzięki zwiększonej sprzedaży w Polsce z powodu nadzwyczajnego efektu w czwartym kwartale 2019 roku przed wprowadzeniem podwyżki podatku akcyzowego.
Spirits, Wydarzenia
rynek, wódka
Spadki w Marie Brizard
Powiązane artykuły
Wydarzenia
prawo, rynek
18 grudnia prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie ustawy istotne dla branży alkoholowej – zwiększającą podwyżki […]
Degustacje, TV
wódka
Alkohole dnia
wódka
Wyprodukowana dla Polskie Supermarkety Sp. z o.o., czysta wódka zbożowa o mocy 38%. Aromat delikatny, […]
Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka
Zabutelkowana w październiku 2025 roku z mocą 55%, whisky najpierw cztery lata spędziła w beczkach […]
Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka
Zabutelkowana we wrześniu 2025, już 28. edycja Springbank 12YO CS. Leżakowana wyłącznie w beczkach po […]
Degustacje, Degustujemy
degustacje
Podczas Festiwalu Warsaw Spirits Competition będzie można wziąć udział w limitowanej degustacji jednej z Beczek […]
Lektury
recenzje, wino
Najnowsza książka Tomasza Prange-Barczyńskiego mówi o tym jak łączyć potrawy z winem i wina z […]
Wydarzenia
rynek
CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]