Rekordowe wyniki Angostury

Angostura Holdings Limited poinformowała, że spółka zrealizowała najwyższe przychody od dziesięciu lat. Wzrost w 2019 roku wyniósł 8,1%, przychody wyniosły 847,2 mln dolarów. Wzrosła także rentowność, zyski po opodatkowaniu były wyższe o 9,2% i wyniosły 141,8 mln dolarów. Rósł zarówno eksport, jak i sprzedaż na rynkach lokalnych. Aż o 11% wzrosła sprzedaż bittersów Angostura. W Polsce dystrybutorem produktów Angostura jest MV Poland.

Angostura w domu

Od dzisiaj o godz. 17.00 rusza na Instagram LIVE kanał #HouseLockDown Daniyel Jones & The Angostura Family. Ambasador marki Angostura, Daniyel Jones, prowadzi dyskusję na temat najnowszych informacji z branży alkoholi. Od poniedziałku do piątku o 17.00 przez @daniyeljones. A w każdy piątek specjalny gość w programie.

Jenkner Boonekamp

klasyczny likier ziołowy o słodko-gorzkim smaku. Inspirowany recepturą z początku XX wieku. Historyczna etykieta likieru pochodzi z czasów istnienia fabryki Jerzego Jenknera, która była prekursorką Polmosu Bielsko-Biała, obecnego producenta trunku. Sporządzony z ok. 20 ziół, poddanych procesowi maceracji. Produkt naturalny, bez żadnych barwników czy sztucznych aromatów. Aromat cynamonu i goździków, korzenny, piernikowy. Smak lekki, bardzo dużo cynamonu, delikatnie w tle czerwone owoce – jagody leśne, żurawina, pomarańcze i goździki. Ziołowo-korzenno-owocowy finisz, z wyraźną nutą pomarańczy i cynamonu. Słodszy niż typowy boonekamp. Moc – 35%.

Wizyta w destylarni Angostura

Zakłady Trinidad Distillers Ltd i Angostura ulokowane są na przedmieściach Port of Spain, stolicy Trynidadu i zajmują duży obszar. Obecnie to jedyny producent rumu na Trynidadzie, choć do połowy lat 70. mieli konkurenta po drugiej stronie ulicy, destylarnię rodziny Fernandes, a bardziej w głębi kraju sławną destylarnię Caroni. Robią rumy i wiele innych alkoholi na rynek lokalny, ale na świecie marka Angostura kojarzy się przede wszystkim ze słynnymi kroplami bitters, które są nieodłącznym elementem w każdym szanującym się barze, obecne w ok. 200 krajach. W zakładzie w Port of Spain powstają zarówno rumy, jak i bitters, są tu właściwie dwie osobne destylarnie, jest też duże muzeum poświęcone nie tylko rumom i bittersom, ale także historii wyspy i rodzin, które zajmowały się produkcją Angostury. Jest tu także największa kolekcja sztuki na Trynidadzie, obrazy można oglądać na ścianach w części biurowej destylarni. Chlubą firmy jest też ogromna kolekcja motyli z Karaibów.

Czytaj więcej

Angostura Global Cocktail Challenge

W lutym Trynidad będzie gościć dziewięciu barmanów z całego świata, laureatów konkursu Angostura Global Cocktail Challenge. Finałowe zawody odbędą się podczas wielkiej fiesty – Trinidad & Tobago Carnival. Tegoroczni finaliści to: Shana Rajahram (Trinidad i Tobago), Marv Cunningham (Bahamy), Chad Lawrence (Kanada), Gustavo Costa (Brazylia), Mike Jordhoy (Francja), Rohan Massie (Australia), Simon Dacey (Wielka Brytania), Vasile Dorofeev (Emiraty Arabskie) i Agung Satria (Wietnam).

Czytaj więcej

Zanin Amaro Liquore

nowe Amaro z destylarni Zanin, butelkowane z mocą 30%. Aromat: śliwek, wiśni, czereśni, lukrecji, mięty, szałwii, tataraku. W smaku: karczoch, piołun, mięta, tymianek, majeranek, lukrecja, orzechy włoskie. W finiszu mięta, piołun, anyż, lukrecja. Bardzo ziołowy, gorzko-słodki, do podawania z kostką lodu i pomarańczą.

Angostura Global Cocktail Challenge

19 września Kraków gościł – w progach restauracji Plac Nowy 1 – uczestników konkursu barmańskiego The House of Angostura Global Cocktail Challenge. Było to szczególne wydarzenie w świecie przyrządzających koktajle barmanów, ponieważ był to finał eliminacji europejskich, jubileuszowej – dziesiątej edycji tego konkursu. Finał dla Europy był najwyższej rangi zawodami światowego konkursu, który odbywał się w Polsce, co stanowi niewątpliwy sukces dystrybutora „The House of Angostura” na nasz kraj – firmy MV Poland, która zorganizowała europejskie finały.

Czytaj więcej

Florita

kolekcja niezwykłych bittersów, w pięknych aptecznych flaszach, z reprodukcjami malarstwa na etykietach, powstających na Haiti, z lokalnych ziół, owoców, przypraw korzennych, na bazie haitańskiego rumu. Nazwa nawiązuje do hotelu Florita, zbudowanego w 1882 roku w Jacmel i będącego jednym z turystycznych symboli Haiti. Kolekcja obejmuje sześć bittersów o bardzo zróżnicowanych aromatach, od pomarańczy, przez zioła, gorzki mniszek lekarski, po bardzo ostre odmiany lokalnych papryczek. Są to też bittersy o bardzo zróżnicowanej mocy, od bezalkoholowego syropu po blisko 95%. Flasze mają po 350 ml, są to: Florita Amande-Pays, Florita Dandelion, Florita Chadeque, Florita Orange Triple Sec, Florita Pete Panno, Florita Piment Bouk. Polskim dystrybutorem marki jest The Last Port.

Czytaj więcej

Saint James Aromatic Cocktail Bitter

recepturę tego niezwykłego bittera przygotował Stephen Martin, ambasador marki Saint-James. Dwa lata trwały eksperymenty, jak połączyć rum z Martyniki z przyprawami korzennymi i ziołami. Ostateczna receptura odwołuje się do francuskiej sztuki likierniczej, wielkich ziołowych likierów jak Chartreuse. W alkoholu z trzciny cukrowej wykorzystano do maceracji: chininy, piołunu, korzenia goryczki, kwiatów dzięglu, kminku, kolendry, imbiru i „sekretnych” dodatków. Moc – 44,5%.

Czytaj więcej

Seehund

niemiecki ziołowy likier, recepturę opracowała rodzina Groenefeld, która od 1787 roku prowadzi aptekę – Schwanen Apotheke – w Norden, producentem jest spółka U. Groenefeld GmbH & Co. Lepkie, oleiste, bardzo ciemny kolor herbaciany. Aromat w stylu Jägermeister – zioła, goryczka i skórki pomarańczy, trochę dębiny, kora drzewa, sporo chininy. Smak apteczny, gorzki, dominuje chinina, w tle – goryczka i jodyna. Finisz gorzki, na trawienie jak w likierach boonekamp. Miasteczko Norden leży w pobliżu granicy z Holandią, stąd na etykietach likieru nazwa jest w dwóch językach – po niemiecku i po niderlandzku – De Spykerboor. Poza klasyczną małą buteleczką typową dla gorzkich niemieckich likierów, butelkowany jest także w specjalnie odlewane ozdobne flasze o kształcie foki. Moc, w zależności od wersji – 30 i 32%.

Czytaj więcej

Laufhund 45

Od dawna nie było takiego polskiego likieru. Klasyczny bitter, w stylu fernetów czy dawnych likierów myśliwskich, łączący nuty gorzkie i słodkie. Mamy tu 45 składników i moc 35%. Aromat herbaciany, nuta mięty, szałwii, orzechów włoskich, nawet migdałów, poza tym goździki i pomarańcze. W ustach jeszcze bardziej orzechowe, jest wyczuwalna mięta, ale i rabarbar, i głóg, gorzkie sewilskie pomarańcze, imbir. W finiszu nuty jesienne – liście (głównie wiśni), suszone jabłka, suszone śliwki. Dużą zaletą tego likieru jest stosunkowo mała ilość cukru, finisz opiera się na ziołach, nie na cukrze. Świetnie smakuje schłodzony, z kawałkiem pomarańczy. Producentem jest AWW.

Peychaud’s Bitters

jedna z najstarszych marek kropli bitters, które wraz z Angosturą zrewolucjonizowały świat koktajli. Ich recepturę opracował ok. 1830 roku Antoine Amédée Peychaud. Urodzony w 1803 roku na Haiti w zamożnej kreolskiej rodzinie plantatorów kawy, jako dziecko musiał z rodzicami uciekać do Nowego Orleanu. Tam przy Royal Street 123 rodzina Peychaud otworzyła aptekę. Oryginalnie krople Peychaud, w których duży udział miały olejki z korzenia goryczki, traktowane były jako krople żołądkowe, na tyle jednak cenione, że sprowadzano je do Europy. Wraz z pojawieniem się toniku, krople bitters stały się ważnym składnikiem koktajli na bazie ginu. Obecnie marka Peychaud’s Bitters należy do grupy Sazerac Company. Oferowanych jest w charakterystycznych aptekarskich małych buteleczkach 0,148 l. Moc alkoholu wynosi 35%.

Angostura App

Angostura Limited proponuje barmanom i wszystkim miłośnikom koktajli bezpłatną aplikację na urządzenia mobilne. Znalazło się tu ponad 80 przepisów na koktajle, z możliwością ich segregowania i wyszukiwania po różnych składnikach – od bazowego alkoholu, przez wypełniacze czy dodatki. Koktajle na bazie produktów firmy Angostura – bittersów i rumów. Każdy produkt z porftoflio Angostury został osobno opisany. Jest też przedstawiona historia koktajli wraz z kalendarium, są podpowiedzi barowe, opisy szkła i oprzyrządowania barowego. Poza tym zdjęcia gotowych koktajli i estetyczna szata graficzna całości.

Czytaj więcej

Gorycz i słodycz Angostury

19 października w barze The Roots w Warszawie odbyła się polska premiera likieru Amaro di Angostura, a także prezentacja kolekcji rumów tego producenta.
Nazwa najsłynniejszego bitteru świata nie pochodzi – jak się zwykło uważać – od kory drzewa angostury, lecz od osady Angostura w Wenezueli, dziś będącej dzielnicą Ciudad Bolívar. Właśnie tam bowiem około 1824 roku (zapewne wcześniej, lecz ta data widnieje w formalnych dokumentach) niemiecki emigrant, lekarz, dr Johann Siegert, opracował swoją miksturę. Wśród jej składników – receptura jest strzeżona tajemnicą, zna ją tylko pięć osób – jest i kora angostury, którego gorycz przypomina piołun, ale jest też wiele innych przypraw korzennych, skórek cytrusów, olejków i ziół. Bitter powstał jako lekarstwo na dolegliwości żołądkowe, ma także działanie przeciwgorączkowe za sprawą wykorzystania kory chinowej.

Czytaj więcej