Black Irish Made Dark

Irlandzka whiskey aromatyzowana naparami Irish Stout Beer i Chocolate Malt Barley, leżakowana w mocno wypalonych beczkach, o mocy 40%. Jest to mieszanka whiskey grain i trzykrotnie destylowanej single malt. Barwa bardzo ciemna, prawie jak Guinness. Butelka kapslowana, po zdjęciu klasycznego kapsla jest porcelanowe patentowe zamkniecie jak w Grolsch. Producent to Darker Still Spirits Co. Zapach palonego ziarna, kawy, karmelu, lukrecji. Smak ciężki, gorzki, dużo słodu piwnego, nuta kawy, solony karmel, w tle waniliowa słodycz, toffie. Finisz dość lekki, kawowo-herbaciany, nuta ziołowa, sporo solonego karmelu. Łatwe do picia, słodko-gorzkie, w smaku nie przypomina whisky, ale na pewno będzie idealnym składnikiem do Irish Coffee. Bardzo innowacyjny produkt, moc – 40%.

Warsztaty z alchemikiem

12 sierpnia o godz. 19:00 w Łodzi (Restauracja Festiwalowa Kokolobolo OFF, Piotrkowska) odbędzie się wyjątkowe spotkanie z historią alkoholu – od samego powstania po ostatnie dekady stosowania klasycznych metod produkcyjnych. Fascynujący warsztat o trunkach poprowadzi Michał Szymański – archeolog, badacz i odtwórca dawnych metod destylacji oraz potomek założyciela browaru w Sieradzu.

Czytaj więcej

Beer & Spirits

31 maja odbyła się degustacja piw z AleBrowaru w Lęborku i wydestylowanych z nich okowit w gorzelni Podole Wielkie. Przedestylowano trzy flagowe piwa: Crazy Mike typu IPA, Hard Bride typu American barley wine i Smoky Joe typu Imperial peated stout. Każde piwo w innym stylu warzenia, nachmielenia, z użyciem innych słodów i innych drożdży, a każdy destylat oddawał doskonale charakter smaku i aromatu piwa. O produkcji i o samej idei zamiany piwa w mocny alkohol opowiadali Michał Saks z AleBrowar i Michał Pasozta z Podola Wielkiego.

Czytaj więcej

Premiera bierbrandów w Podolu Wielkim

8 maja w gorzelni Podole Wielkie odbyła się uroczysta premiera trzech destylatów piwnych. To wspólne przedsięwzięcie dwóch leżących po sąsiedzku firm – gorzelni w Podolu oraz AleBrowaru w Lęborku. Za warzenie piwa odpowiadał Michał Saks, za destylację Michał Paszota. Do destylacji przeznaczono flagowe piwa AleBrowaru: Crazy Mike, Smoky Joe i Hyde Bride.

Czytaj więcej

Podole Wielkie & AleBrowar

Dwóch kraftowych producentów, dla których biznes oznacza ciągłe dążenie do najwyższej jakości. Michał Saks prowadzi AleBrowar, Michał Paszota destyluje w gorzelni Podole Wielkie. Obaj są z Pomorza. Efektem ich spotkania są trzy destylaty piwne, zrobione z flagowych piw AleBrowaru: Crazy Mike, Smoky Joe i Hyde Bride. Każdy beerbrand pachnie i smakuje świeżym piwem. Będzie okazja, żeby się o tym przekonać 31 maja, o godz. 19.30 podczas degustacji online. Każdy uczestnik otrzyma trzy próbki 20 ml destylatów z piw, a także trzy butelki piw, które zostały przedestylowane. Będzie to unikatowa okazja, aby porównać obydwa produkty, a o tym jak powstały osobiście opowiedzą ich twórcy – Michał Saks i Michał Paszota.
Degustacja odbędzie się poprzez platformę Zoom, koszt uczestnictwa – 60 zł. Liczba miejsc bardzo ograniczona.

Okowita i piwa bezalkoholowe z Tenczynka

4 marca w barze The Taps w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Janusza Palikota. Były poseł przedstawił swój nowy projekt – spółkę Tenczynek Bezalkoholowe S.A. Tego samego dnia na Crowday.pl ruszyła akcja crowfundingowa, której celem jest zebranie 4,17 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone głównie na zakup wyposażenia do Browaru Tenczynek: 1,9 mln zł na aparat do dealkoholizacji, 750 tys. zł na wirówkę do piwa, 140 tys. zł na aromatyzator, 130 tys. zł na karbonizator, 900 tys. zł na stację uzdatniania wody, a reszta na marketing.

Czytaj więcej

Picie zaczynamy od piwa

Z najnowszych badań Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS wynika, że w Polsce mamy do czynienia z niską świadomością społeczną na temat alkoholu. „Wiedza Polaków na temat zawartości czystego alkoholu jest bardzo ograniczona. Cydr, piwo i wino musujące nie kojarzą się Polakom jednoznacznie z alkoholem, a przecież zawierają ten sam etanol co alkohole mocne. To znajduje odzwierciedlenie we wskazaniach dotyczących inicjacji alkoholowej. Prawie 80 proc. badanych wskazało na piwo i wino, jako na pierwsze napoje alkoholowe, po które sięgnęli. Z sondażu jasno wynika – w piwie, winie i cydrze zaniżamy ilość czystego alkoholu, a nie zdajemy sobie sprawy, że kieliszek wódki, lampka wina czy szklanka piwa zawierają dokładnie tyle samo czystego alkoholu. Badania pokazują, że potrzebne są zatem zdecydowane działania na rzecz zwiększenia świadomości społeczeństwa” – powiedział prezes IBRiS Marcin Duma.

Czytaj więcej

Jameson i piwa rzemieślnicze

Whiskey Jameson Caskmates IPA oraz Stout Edition obecne będą na dwóch wydarzeniach, gdzie nie zabraknie także wielu rodzajów piwa rzemieślniczego. Na gości będzie czekać specjalna strefa Jameson pełna atrakcji oraz możliwość posmakowania Caskmatesów z piwami. Pierwsza z imprez, to Poznańskie Targi Piwne (15-16 listopada), druga to Lubelskie Targi Piw rzemieślniczych (29 listopada-1 grudnia). Jameson Caskmates został poddany procesowi dodatkowego dojrzewania (tzw. cask finish) w beczkach, w których dojrzewało piwo typu stout i IPA.

Polskie sukcesy w Japonii

Podczas tegorocznego International Beer Cup 2019 odbywającego się w Japonii po raz pierwszy w historii tego konkursu, polski wytwórca piwa otrzymał złoty medal. Mistrzostwo świata w kategorii Wood and Barrel Aged Strong Beer w tym prestiżowym konkursie zdobył browar Infinitum Brewing, za swoje debiutanckie piwo American Barley Wine. Jest to pierwsze tak spektakularne piwo na polskim rynku, które oferowane jest przez rodzimy browar.

Spotkanie z Piotrem Wierzbickim

3 września w Salonie M&P Strzelecka odbyło się spotkanie z Piotrem „Pietią” Wierzbickim i jego książką „Podchmielona historia Warszawy”. Autor od 2011 roku pracuje jako przewodnik warszawski. Założył facebookowy profil „Warszawa Na Wyrywki”. Opracował około 50 warszawskich tras pieszych, rowerowych i wiślanych, które regularnie powtarza. Od kilku lat prowadzi varsavianistyczne wykłady w żoliborskim Kalinowym Sercu. Jako dziennikarz piszący o Warszawie udziela się na łamach „Skarpy Warszawskiej”. W latach 80. i 90. działał na undergroundowej scenie muzycznej jako wydawca, organizator i dziennikarz. DJ radiowy, związany m.in. z legendarną Rozgłośnią Harcerską i Radiostacją, oraz imprezowy – rezydent praskiego klubu Hydrozagadka.

Czytaj więcej

Spotkanie z Piotrem ‚Pietią’ Wierzbickim

Zapraszamy 3 września o godz. 19.00 na spotkanie z Piotrem Wierzbickim i jego książką „Podchmielona historia Warszawy”. Gdzie mieszkali, a gdzie poświęcali się swojemu rzemieślnictwu piwowarzy w najdawniejszych dziejach Warszawy? Jak uwarzyć piwo? Jak stolica wypadała w produkcji piwa na tle Mazowsza? Kto rozwinął przemysł browarniczy na wielką skalę? Które piwa królowały na warszawskich stołach? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w „Podchmielonej historii Warszawy”. Dowiemy się z niej również, co dziś zostało z piwowarskiej potęgi miasta.

Czytaj więcej

Ponad 2,5 mln zł dla Mazurskiej Manufaktury

16 lipca zakończył się proces weryfikacji wszystkich zainwestowanych środków w Mazurską Manufakturę. Firma pozyskała 1010 akcjonariuszy i kwotę 2538924,50 PLN. Z analiz wykonanych przez agencję marketingową która pomagała w czasie emisji wynika, że o Mazurskiej Manufakturze poprzez różne nośniki usłyszało prawie cztery miliony Polaków – to niesamowita liczba, biorąc pod uwagę jak mało znanym producentem byli przed rozpoczęciem emisji.

Czytaj więcej

Alkohol w piwie jest taki sam jak w wódce, czyli C2H5OH

Zamieszczamy oświadczenie branży spirytusowej, jakie Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i Stowarzyszenie Polska Wódka wystosowały wobec bezpodstawnych oskarżeń kierowanych przez branżę piwowarską, mających na celu obronę preferencyjnych zasad opodatkowania piwa akcyzą. Sprawa wydaje się o tyleż istotna, że wszystkie badania dotyczące inicjacji alkoholowej młodzieży bardzo wyraźnie wskazują, że to piwo jest najbardziej niebezpiecznym alkoholem z punktu widzenia przeciwdziałania alkoholizmowi. Jednocześnie piwo jest najtańszym i najłatwiej dostępnym alkoholem. Poniżej tekst oświadczenia.

Czytaj więcej

Powrót Juranda

Mazurska Manufaktura Alkoholi, rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym browarze w Szczytnie, rozpoczyna produkcję legendarnego piwa Jurand. To kolejna niespodzianka spółki, realizowana w ramach akcji crowdfundingowej, mającej na celu zebranie środków m.in. na zwiększenie skali produkcji i wprowadzenie na rynek wódek i nalewek kraftowych. Część dochodu ze sprzedaży Juranda zostanie przeznaczona na rewitalizację browaru.

Czytaj więcej

Dostawy alkoholi coraz bardziej zindywidualizowane

Według raportu Euromonitor International 2018 sprzedaż alkoholi mocnych w Polsce w 2017 roku wzrosła o 1 proc., osiągając wolumen 361 mln litrów. Prognozy wskazują utrzymanie tego poziomu wzrostu aż do 2022 roku. Natomiast raport zwraca uwagę na zmiany preferencji zakupowych poszczególnych produktów. Cena nie jest już najważniejszym czynnikiem, który wpływa na wybór asortymentu. W grupie mocnych trunków, coraz więcej Polaków dokonuje zakupu tych droższych np. whisky, a część z nich kupuje ten alkohol w ramach inwestycji, co wpływa na organizację i logistykę jego dostaw.

Czytaj więcej