Ponad 2,5 mln zł dla Mazurskiej Manufaktury

16 lipca zakończył się proces weryfikacji wszystkich zainwestowanych środków w Mazurską Manufakturę. Firma pozyskała 1010 akcjonariuszy i kwotę 2538924,50 PLN. Z analiz wykonanych przez agencję marketingową która pomagała w czasie emisji wynika, że o Mazurskiej Manufakturze poprzez różne nośniki usłyszało prawie cztery miliony Polaków – to niesamowita liczba, biorąc pod uwagę jak mało znanym producentem byli przed rozpoczęciem emisji.

Czytaj więcej

Kanada zmienia definicję wódki

Kanadyjski rząd zmienił definicję wódki, która obowiązuje w tym kraju od 1959 roku. Zgodnie z przepisami Food and Drug Regulations jako „wódka” mogą być oznakowane wyroby spirytusowe destylowane z ziaren zbóż lub ziemniaków. Zgodnie z nową definicją, wódką w Kanadzie będzie mógł być nazwany każdy alkohol wydestylowany z surowców pochodzenia rolniczego. Ma to wspierać innowacyjność destylarni i promować eksport kanadyjskiej wódki. W praktyce będzie można robić wódki z owoców, warzyw, mleka czy miodu. Jeżeli surowiec będzie inny niż zboże czy ziemniaki, musi on być wymieniony na etykiecie (Produced from…). W podobny sposób wódka jest definiowana w Unii Europejskiej.

Alkohol w piwie jest taki sam jak w wódce, czyli C2H5OH

Zamieszczamy oświadczenie branży spirytusowej, jakie Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy i Stowarzyszenie Polska Wódka wystosowały wobec bezpodstawnych oskarżeń kierowanych przez branżę piwowarską, mających na celu obronę preferencyjnych zasad opodatkowania piwa akcyzą. Sprawa wydaje się o tyleż istotna, że wszystkie badania dotyczące inicjacji alkoholowej młodzieży bardzo wyraźnie wskazują, że to piwo jest najbardziej niebezpiecznym alkoholem z punktu widzenia przeciwdziałania alkoholizmowi. Jednocześnie piwo jest najtańszym i najłatwiej dostępnym alkoholem. Poniżej tekst oświadczenia.

Czytaj więcej

Pożar w składzie z beczkami bourbona Jim Beam

W nocy z 2 na 3 lipca miał miejsce pożar w magazynach w Kentucky, w których leżakował bourbon Jim Beam. Spłonęło 45 tys. beczek. Straty wstępnie szacowane są 90-300 mln dolarów. Ogień tlił się jeszcze w środę po południu, strażacy pozwolili, aby pożar sam zgasł. Z magazynów o powierzchni boiska i wysokości 6-7 pięter nie zostało nic – zawaliły się wkrótce po zajęciu ogniem. Z pożarem walczyło 40 strażaków z pięciu hrabstw.

Czytaj więcej

Finlandia Lime Vodka w zestawie z kieliszkiem copa

Marka wódki Finlandia przygotowała na lato specjalny zestaw koktajlowy – orzeźwiającą wódkę Lime w zestawie z kieliszkiem typu copa. Zestaw ma być inspiracją do tworzenia własnych koktajli na bazie Finlandia Lime, w sam raz na upalne letnie wieczory. Choćby prosty w wykonaniu koktajl Finlandia Lime Vodka & cola – wystarczy wypełnić kieliszek lodem, dodać 40 ml limonkowej wódki oraz 120 ml coli i całość udekorować skórką z limonki. W kieliszku copa prosty koktajl będzie prezentował się bardziej elegancko, a i smakować będzie lepiej.

Powrót Juranda

Mazurska Manufaktura Alkoholi, rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym browarze w Szczytnie, rozpoczyna produkcję legendarnego piwa Jurand. To kolejna niespodzianka spółki, realizowana w ramach akcji crowdfundingowej, mającej na celu zebranie środków m.in. na zwiększenie skali produkcji i wprowadzenie na rynek wódek i nalewek kraftowych. Część dochodu ze sprzedaży Juranda zostanie przeznaczona na rewitalizację browaru.

Czytaj więcej

Lubelska Soda

13 czerwca w Monta Beach Volley Club nad brzegiem Wisły w Warszawie po raz pierwszy zaprezentowano nowy kolorowy MusssBus firmy Stock, który rusza w akcję promocyjną po różnych miastach Polski, promując najnowszy produkt Stock Polska – Lubelska Soda. Są to dwa świeże smaki w sam raz na lato, z mocą  25%, nasycone CO2, sprzedawne w butelkach o pojemności 200 ml. Smaki nawiązują do dwóch najbardziej popularnych wersji marki, czyli  Lubelska Pomarańczowa i Lubelska Cytrynowa.

Czytaj więcej

Mazurska Manufaktura Alkoholi przedłuża zbiórkę crowdfundingową

Mazurska Manufaktura Alkoholi przedłużyła kampanię crowdfundingową na platformie Beesfund do 1 lipca br. Jak dotąd firma zebrała niemal 1,5 mln zł od ponad 650 akcjonariuszy, wśród których znalazła się m.in. Magda Gessler. Zebrane środki zostaną przeznaczone m.in. na rozwój produkcji wódki i nalewek kraftowych. W planach spółki jest także wejście na Newconnect.

Czytaj więcej