Stock Prosecco Treviso w nowej odsłonie

Stock Prosecco Treviso zyskało nowy design butelki inspirowany trendem premiumizacji – klasyczne złoto i czerń nadają opakowaniu elegancji. Dodatkowo stylowa, ciemnozielona butelka ze złotym korkiem sprawia, że produkt prezentuje się wyjątkowo. W nowym Stock Prosecco Treviso udoskonalona została również zawartość – lekki, wytrawny i orzeźwiający smak oraz subtelny, owocowy aromat reprezentują najlepszą, włoską tradycję tworzenia win musujących. A to wszystko dzięki starannie wyselekcjonowanym szczepom winogron z malowniczej włoskiej prowincji Treviso, leżącego w samym sercu regionu Veneto – jedynego miejsca na świecie, gdzie produkuje się ten trunek.

Czytaj więcej

Heaven Hill przejęło Black Velvet

Znana kanadyjska whisky Black Velvet została przejęta od Constellation Brands przez Heaven Hill. To marka numer dwa na rynku kanadyjskiej whisky, po Canadian Club. Transakcja obejmuje także zakład butelkowania, inne kanadyjskie whisky z portfolio Constellation Brands (MacNaughton i McMasters) oraz whisky butelkowane przez Constellation Brands (Gold Wedding i OFC).

Wino wycofane z Lidla

Sieć Lidl wycofała z półek wino Feind Balaton Rosé Cuvée, na etykiecie butelki zabrakło informacji w języku polskim na temat siarczynów. Informacja została nadrukowana wyłącznie w języku angielskim. „W trosce o bezpieczeństwo konsumentów reakcja firmy Lidl Polska była natychmiastowa i przedmiotowy produkt wycofano ze sprzedaży” – poinformował Lidl.

Dobry rok Stocka

Stock Spirits Group w roku podatkowym 2019 (od października do października) zwiększył zyski o 107,8%, do 28,3 mln euro. Obroty grupy wzrosły o 9,2% do 312,4 mln euro. Dobre wyniki firma zawdzięcza wzrostom sprzedaży w Polsce i Czechach. W Polsce przychody wzrosły o 14%, do 171,7 mln euro. Wzrosła zarówno wartość sprzedaży wódek czystych (poza segmentem ekonomicznym), jak i napojów spirytusowych. Firma zapowiedziała inwestycję o wartości 25 mln euro w rozbudowę zakładu produkcji wódek w Lublinie. Końca tej rozbudowy należy się spodziewać w 2023 roku.

Wyższa akcyza jeszcze nie przesądzona

Senat RP zgłosił wątpliwości m.in. co do terminu wejścia w życie nowych stawek akcyzy na alkohol i papierosy. Biuro Legislacyjne Senatu zwróciło uwagę na zasadę dostatecznie długiego okresu pomiędzy ogłoszeniem a wejściem w życie ustawy. Vacatio legis ma umożliwić adresatom ustawy zapoznanie się z nowymi regulacjami i pozwolić im na dostosowanie się do zmieniającego się stanu prawnego. Standardem jest okres 14 dni od dnia jej ogłoszenia.

Czytaj więcej

Przekleństwo wyższej akcyzy

Zapowiedź wzrostu akcyzy o 10% od stycznia 2020 roku spowodowała wielkie podniecenie wśród konsumentów i dystrybutorów oraz nerwową frustrację producentów. Reakcja jest taka, jakby to była zapowiedź prohibicji, nie wzrostu ceny najtańszej flaszki, bo – nie oszukujmy się – wzrost akcyzy dotknie przede wszystkim segment mainstream, gdzie nie liczą się jakość, ani marża, a jedynie wolumen sprzedawcy, i gdzie od lat trwa bratobójcza walka między producentami, o procent więcej lub mniej udziału w rynku. W rynku, który żyje z groszowych zarobków na pojedynczym paragonie, wierząc, że nadrobi brak marży skalą obrotu.

Czytaj więcej

8,5 mln beczek z bourbonem

Jak informuje Kentucky Distillers’ Association w stanie Kentucky znajduje się obecnie 9,1 mln beczek wypełnionych alkoholem, z czego 8,5 mln to bourbon. Na jednego mieszkańca stanu przypadają dwie beczki. To najwyższa liczba dojrzewającego alkoholu odkąd zaczęto prowadzić takie statystyki, a było to 52 lata temu. Dodajmy, że podatek z tytułu leżakującej whiskey to wartość 3,4 mld dolarów. W ciągu ostatniej dekady stan Kentucky otrzymał łącznie od producentów whiskey aż 8,6 mld dolarów w formie stanowych podatków. W tym czasie jednak liczba destylarni w Kentucky potroiła się. Padł także rekord jeśli chodzi o turystykę związaną z bourbonem, obecnie rocznie destylarnie w Kentucky odwiedza 1,4 mln osób, wzrost w ciągu dekady wyniósł 370%.

Jak wygląda rzeczywisty model spożycia alkoholu w Polsce?

Zaproponowana przez rząd podwyżka akcyzy na poziomie 10% dla wszystkich wyrobów alkoholowych w rzeczywistości oznacza preferencyjne traktowanie piwa. Przyznali to zresztą otwarcie sami przedstawiciele rządu, podkreślając, że ponad dwa razy mniejsze obciążenie podwyżką piwa w stosunku do mocnych alkoholi ma pomóc w zmianie struktury spożycia alkoholu w Polsce. Tymczasem, jak potwierdzają dane, to nie mocne alkohole, a piwo jest najczęściej spożywanym trunkiem i odnotowuje największy wzrost sprzedaży.

Czytaj więcej

Zapowiedź wyższej akcyzy

14 listopada rząd przyjął i wysłał do Sejmu projekt przewidujący wzrost akcyzy od stycznia o 10% na alkohole i wyroby tytoniowe. Zmiany mają zagwarantować w 2020 roku wpływy do budżetu w wysokości 1,7 mld zł. Jak wynika z obliczeń, wódka 0,5 l 40% będzie na półce droższa o 1,40 zł. Jeśli producenci nadal będą chcieli utrzymać dotychczasowe ceny, to prawdopodobnie wszystkie wódki z najniższej półki będą sprzedane z minimalną dopuszczalną mocą 37,5%. Oby tak się nie stało.

Czytaj więcej

Rebranding Hillebrand

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, po tegorocznych obchodach 175-lecia działalności, ogłasza rebranding i dalsze plany rozwoju. 1 października Grupa zmieniła nazwę na Hillebrand, łącząc pod jedną marką wcześniej przejęte spółki Trans Ocean Bulk Logistics i Satellite Logistics Group. Zmianie uległ też logotyp firmy.

Czytaj więcej

Pernod Ricard przejęło Castle Brands

Grupa Pernod Ricard kupiła blisko 90% akcji spółki Castle Brands, płacąc łącznie ponad 190 mln dolarów. Castle Brands to ważny gracz na amerykańskim rynku alkoholi, należą do nich m.in. rum Goslings, bourbon Jefferson czy irlandzkie whiskey Knappogue Castle i Clontarf, włoskie likiery Pallini. W Polsce dystrybutorem oferty Castle Brands jest Pinot Wines & Spirits.

Czytaj więcej

Campari przejmuje Montelobos

Groupa Campari kupiła za 35,7 mln dolarów 51% udziałów w wytwórni Licorera Ancho Reyes & Casa Montelobos, która produkuje marki meksykańskich alkoholi Montelobos (mezcal) i Ancho Reyes (likiery). To kolejne tegoroczne akwizycje Campari, które wcześniej przejęło na Martynice rumy Trois Rivières i Maison La Mauny. W Polsce dystrybutorem Campari jest CEDC, a mezcali Montelobos i likierów Ancho Reyes firma The Last Port.