Wizyta w fabryce wódek Hetman

Горілчаний завод Гетьман ulokowany jest we Lwowie naprzeciwko dawnego zakładu Baczewskiego. Firma odwołuje się zresztą bezpośrednio do tradycji wódek Baczewskiego, w materiałach informacyjnych umieszczona jest data 1782, kiedy powstał zakład Baczewskiego (jeszcze nie ten po drugiej stronie ulicy, ale 44 km od Lwowa), a na butelkach wódek Monopoly jest charakterystyczna rycina przedstawiająca starą fabrykę Baczewskiego w XIX wieku. W rzeczywistości jednak historia marki wódki Hetman sięga 1996 roku, zaś obecny lwowski zakład powstał w 2002 roku w miejscu dawnej rozlewni win owocowych.


Firma rocznie butelkuje ok. 35 mln wódek czystych, w których się specjalizuje. Łącznie powstaje tu ok. 160 marek wódek na zlecenie innych firm, w tym tak znane ukraińskie marki jak: Medoff, Mrnaya, Staritsky Levitsky, Sklanka czy Morosha. Własne marki to wódki: President (Президент), Hetman (Гетьман), Monopoly (Монополія), Kyiv (Київ) i Derzhava (Держава).
Jest tu sześć linii produkcyjnych, wyposażonych w filtry wypełnione aktywnym węglem, włoska linia butelkowania, mały aparat do destylacji nalewów. Zestawialnia obejmuje także kadzie do maceracji ziół czy mieszania alkoholu z miodem. Stosują wyłącznie spirytus klasy luks, kupowany głównie z rektyfikacji w Łucku. Mają płytkie ujęcie miękkiej wody o bardzo niskiej kwasowości, ale na lepsze wódki wiozą wodę cysternami z Karpat.
– Na Ukrainie każdy producent ma dobry spirytus, gdyż wszyscy korzystają z tego samego źródła, zakłady rektyfikacji są państwowe – opowiada Zoya Grishuk, główny technolog. – Spirytus klasy luks robiony jest niemal w 100% z pszenicy, może tam być tylko niewielki dodatek żyta lub innego ziarna. Przewagę konkurencyjną stanowi źródło wody, a także receptury. U nas wódki są uszlachetniane m.in. dodatkiem miody, ale także fruktozy i nalewów na zioła i wonne trawy. Filtry są neutralne, aktywny węgiel nie wpływa na smak wódki. Stosujemy także filtr kwarcowy, który daje wódce połysk – opowiada Zoya Grishuk.
W 2019 roku po raz pierwszy poszerzono własną ofertę o nalewkę. To wiśniówka o mocy 25%, robiona z dodatkiem naturalnego soku wyciśniętego z wiśni, z niewielkim dodatkiem cukru.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!
Zniżka EARLY BIRD -10% do 31 marca.

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.