Wyborowa Pernod Ricard włącza się w zarybianie rzeki Warta

Firma przekazała Polskiemu Związkowi Wędkarskiemu fundusze na zakup ryb, które wpuszczone zostaną w okolicach Poznania do Warty. Zarybianie rzeki odbyło się 23 listopada przy Plaży Miejskiej Rataje na wysokości Klubu Sportowego Przystań „Posnania”. Ryby zakupione z funduszy przekazanych przez Wyborowa Pernod Ricard są częścią większego projektu organizowanego przez Fundację Ratuj Ryby „Jest tego Warta”, który ma na celu edukację oraz wspieranie okolicznego ekosystemu.


Nadszedł czas na widoczne efekty współpracy Wyborowa Pernod Ricard oraz Polskiego Związku Wędkarskiego. Zgodnie z ustaleniami sprzed roku, w ramach przekazanych funduszy, eksperci wytypowali oraz wyhodowali narybek, który już niebawem zostanie wpuszczony do rzeki Warta. Aby zwiększyć skalę, działania te zostały włączone w aktywności Fundacji Ratuj Ryby, która zwieńczona została 23 listopada, kiedy to ryby najróżniejszych gatunków, w tym: sandacze, okonie oraz szczupaki, trafiły do wody i przyczynią się do podtrzymania równowagi biologicznej w tym ekosystemie.
– Środowisko naturalne to wspólne dobro, ale także wspólna odpowiedzialność. Jeden z naszych zakładów działa w Poznaniu – sprawy społeczności lokalnej są dla nas bardzo ważne. Dlatego zgłosiliśmy się do Polskiego Związku Wędkarskiego w ubiegłym roku z propozycją współpracy. Mamy nadzieję, że wspomoże to odbudowę ekosystemu rzeki. Jesteśmy przekonani, że dołączenie się do już realizowanych projektów, które stworzone zostały przez ekspertów będzie najbardziej pomocne – mówi Andrzej Szumowski, wiceprezes zarządu Wyborowa Pernod Ricard.
– Przy wsparciu finansowym uzyskanym od takich instytucji jak Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, fundację Ratuj Ryby, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, Wyborowa Pernod Ricard oraz Polskiego Związku Wędkarskiego Okręg w Poznaniu możemy przeprowadzić działania zmierzające do odbudowy populacji ryb w rzece Warta. Dzięki otrzymanym środkom finansowym dokonane zostało zarybienie rzeki ponad 300 tysiącami sztuk narybku takich gatunków jak kleń, jaź, certa, brzana, świnka, boleń oraz blisko toną narybku sandacza i szczupaka. Działanie to znacznie wesprze naturalne tarło ryb oraz pozwoli na odbudowę struktury ichtiologicznej rzeki. Bez wsparcia instytucji i firmy Wyborowa nie bylibyśmy w stanie zaoferować okolicznym mieszkańcom oraz sympatykom i miłośnikom rzeki, efektywnego procesu przywracania struktury gatunkowej ryb. Mamy nadzieję, że ten projekt przywróci ponownie rzece jej piękne okazy ryb – mówi Marcin Wiśniewski, dyrektor biura Zarządu Okręgu PZW w Poznaniu.
Zarybianie rzeki Warta to jeden z lokalnych projektów CSR, realizowanych przez firmę Wyborowa Pernod Ricard.
W czerwcu 2016 miał miejsce finał szóstej polskiej edycji Responsib’ALL Day, globalnej inicjatywy Grupy Pernod Ricard, której celem jest wspieranie społeczności lokalnych w miejscach, gdzie firma prowadzi swoją działalność. W tym roku w ramach akcji pracownicy przeprowadzili rewitalizację ogrodów w dwóch Domach Pomocy Społecznej, w Warszawie i w Zielonej Górze. Materiały i sprzęt potrzebne do działania pracownicy pozyskali poprzez akcję „zbierania kroków” w placówkach firmy.
W ramach Responsib’ALL Day Wyborowa Pernod Ricard przeprowadziła także cztery edycje swojej kampanii społecznej „Piłem – NIE Jadę!”, której celem jest edukacja w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Ubiegłoroczna edycja kampanii, której hasło przewodnie brzmiało: „Piłem – NIE Jadę! REAGUJĘ” odbyła się pod patronatem prezydenta miasta Poznań, w którym znajduje się jeden z zakładów Wyborowa Pernod Ricard.
– Aktywności CSR są jednymi z najważniejszych działań prowadzonych globalnie przez grupę Pernod Ricard – podkreśla Andrzej Szumowski. – To część konsekwentnie realizowanej strategii firmy, opierającej się na edukacji w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, działań na rzecz ochrony środowiska oraz wsparcia lokalnych społeczności. Aspekt lokalny jest dla nas bardzo ważny – w Poznaniu finalizujemy również prace modernizacyjne, które mają na celu zarówno poprawę jakości wytwarzanych produktów, ale również zmniejszenie zużycia energii w trakcie produkcji.
Więcej informacji na temat działań realizowanych przez Grupę w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu znajduje się na stronie wyborowa-pernod-ricard.com/pl/csr.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.