Spirits, Wydarzenia
rynek, wino

Wzrosty sprzedaży w Grupie Ambra

Wzrosty sprzedaży w Grupie Ambra

Udostępnij:

Pomimo pogarszającej się koniunktury Grupa AMBRA odnotowała w roku obrotowym 2021/2022 rekordową dynamikę sprzedaży wynoszącą 15,2%. Wzrost napędzały przede wszystkim wina musujące.

W roku obrotowym 2021/2022 najszybciej, bo o 29,2% rosła sprzedaż win musujących. Największy wkład wniosły: obchodzące jubileusz swojej trzydziestoletniej obecności rynkowej w Polsce DORATO, MUCHA SEKT w Czechach i Słowacji oraz ZAREA w Rumunii. Wina spokojne, które mają największy udział w przychodach grupy wzrosły o 8,2%, czyli zdecydowanie powyżej rynkowego tempa wzrostu tego segmentu.
Sprzedaż na najważniejszym dla Grupy rynku polskim zwiększyła się o 12,0%, a do najchętniej kupowanych produktów – poza winami musującymi – należały wina WINIARNIA ZAMOJSKA oraz PORTADA i CONO SUR. Jeszcze wyższa dynamika sprzedaży została osiągnięta w Rumunii, gdzie przychody wzrosły o 21,4% (w walucie lokalnej). Na rynkach Czech i Słowacji sprzedaż zwiększyła się o 18,7% (w walucie lokalnej).
Zysk operacyjny (EBIT) Grupy AMBRA w kwocie 86,0 mln zł był wyższy o 10,4% w porównaniu z poprzednim rokiem, ale jego dynamika była niższa niż tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży, co spowodowane było wzrostem cen zakupu głównych materiałów i surowców oraz rosnącymi na skutek presji inflacyjnej kosztami logistyki, paliw, energii, mediów i usług.
„Mimo pogorszenia nastrojów konsumenckich osiągnęliśmy bardzo dobrą dynamikę sprzedaży. Nasze produkty, a w szczególności nowości są doceniane przez konsumentów. Będziemy inwestować w dalszy rozwój biznesu: modernizujemy nasze zakłady produkcyjne i czynimy je jeszcze bardziej przyjaznymi dla środowiska. W zakończonym właśnie roku obrotowym obniżyliśmy emisję dwutlenku węgla o 20%, a do końca 2022 roku osiągniemy zerową emisję netto w naszej winiarni w Biłgoraju. Będzie to pierwszy zeroemisyjny zakład w branży alkoholowej w Polsce” – mówi Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.
W roku obrotowym 2021/2022 Grupa AMBRA wypracowała zysk netto w kwocie 66,3 mln zł (wzrost o 5,9 mln zł, czyli o 9,7%), a zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej był równy 51,8 mln zł i był wyższy o 6,2 mln zł, czyli o 13,5%.

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, likier, wódka

Dużo się pisało o marce Monkey VooDoo, która wywołała prawdziwą polityczną burzę w październiku 2024 […]

Wydarzenia
bourbon, destylarnie, rynek, whiskey amerykańska

Świat obiegła niespodziewana wiadomość, gigant amerykańskiej whiskey, należąca do Suntory Global Spirits destylarnia James B. […]

Alkohole dnia
likier

Kwaskowo-słodki aromat wieloowocowy, w zapachu dużo śliwki, suszonej śliwki i suszonej pigwy oraz jagód leśnych […]

Wydarzenia
prawo, rynek

18 grudnia prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie ustawy istotne dla branży alkoholowej – zwiększającą podwyżki […]

Degustacje, TV
wódka
Alkohole dnia
wódka

Wyprodukowana dla Polskie Supermarkety Sp. z o.o., czysta wódka zbożowa o mocy 38%. Aromat delikatny, […]

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Zabutelkowana w październiku 2025 roku z mocą 55%, whisky najpierw cztery lata spędziła w beczkach […]

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Zabutelkowana we wrześniu 2025, już 28. edycja Springbank 12YO CS. Leżakowana wyłącznie w beczkach po […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.