W ubiegłorocznym, międzynarodowym rankingu Klubu Milionerów, stworzonym przez prestiżowy magazyn „Drinks International”, Żytniówka została uznana za najszybciej rosnącą markę wódki na świecie. Za jej sukces odpowiada głównie Żytniówka Czysta, jednak słodko-gorzkie warianty Żytniówki również odgrywają ważną rolę, sukcesywnie zdobywając wiernych fanów. Marka wykorzystując potencjał segmentu słodko-gorzkiego, największego wśród wódek smakowych, prezentuje dwa zupełnie nowe warianty w swoim portfolio – Żytniówkę Gorzką z Pigwą i Żytniówkę Gorzką z Pomarańczą. Oba smaki nie były do tej pory dostępne w segmencie alkoholi słodko-gorzkich.
– Siłą Żytniówki jest polski, żytni spirytus, oraz pochodzenie z Podlasia. Słodko-gorzkie warianty Żytniówki cieszą się uznaniem wśród konsumentów i z roku na rok zyskują coraz więcej miłośników. Idąc w ślady czystej Żytniówki, wprowadziliśmy zmiany także w smakowym portfolio marki. Słodko-gorzkie warianty zyskują nową dedykowaną butelkę, etykiety oraz komunikację podkreślającą dwie wartości Żytniówki: żyto oraz Podlasie. Odświeżone opakowanie i nowości w portfolio – Gorzka z Pigwą i Gorzka z Pomarańczą, to efekt wsłuchiwania się w głos konsumentów. Żywe kolory etykiet i dopasowanych do nich zakrywek pozwalają na łatwą identyfikację produktów na półce sklepowej – mówi Klaudia Krupicz, brand manager marki Żytniówka.
Wprowadzenie odświeżonego opakowania słodko-gorzkich Żytniówek i dwóch nowych wariantów – Gorzkiej z Pigwą i Gorzkiej z Pomarańczą wspierane będzie materiałami POS i komunikacją w prasie handlowej. Od połowy września dostępne są w sprzedaży w kanale handlu tradycyjnego i nowoczesnego. Rekomendowane ceny w handlu tradycyjnym to 100 ml – 4,69 zł, 200 ml – 8,99 zł.