Z okazji drugich urodzin, od piątku do niedzieli (12-14 czerwca), Muzeum Polskiej Wódki przygotowało szereg atrakcji dla zwiedzających, zarówno tych którzy zdecydują się osobiście odwiedzić Muzeum w długi weekend, jak dla internautów, którzy wybiorą opcję wirtualnej wycieczki po muzealnych galeriach.

Otwarte 12 czerwca 2018 roku Muzeum Polskiej Wódki prezentuje gościom wyjątkową historię narodowego trunku, opowiada o jego miejscu w polskiej historii, kulturze i tradycji, ale przede wszystkim przełamuje stereotypy z nim związane.
W najbliższy weekend na hasło: URODZINY do odebrania w muzealnej recepcji czeka 10% rabatu na zwiedzania połączone z degustacją Konesera. Z kolei dla 25 pierwszych fanów, którzy w sobotę na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki (https://www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki) opublikują w komentarzu pod postem autorski dedykowany urodzinowy toast, czekają zaproszenia na wirtualne zwiedzanie muzeum w dniu 23 czerwca.
Od otwarcia muzeum mimo, że minęły zaledwie dwa lata, wiele się wydarzyło. Szczególnie ostatnie miesiące i panująca na całym świecie epidemia okazały się wyzwaniem dla instytucji kultury. W odpowiedzi na izolację i zalecany dystans społeczny, w maju muzeum uruchomiło zwiedzanie online. Na rynku wyróżnia je fakt, iż nie jest to skrócona wycieczka, a pełnowymiarowe zwiedzanie w trybie „live streamingu”, umożliwiające poznanie wszystkich galerii muzeum oraz zadawanie pytań przewodnikom.
Tour po muzeum to również szansa na poznanie różnic w walorach smakowych poszczególnych rodzajów „Polskiej Wódki”, w Vodka Academy Bar, w której barmani opowiadają o wybranych rodzajach wódek.
Zwiedzający mają do wyboru dwie wersje zwiedzania – polsko- i angielskojęzyczną. Wirtualne wycieczki odbywają się w każdy wtorek i czwartek o godz. 19.00, można je zamówić na stronie internetowej muzeum: https://bilety.muzeumpolskiejwodki.pl/termin.html?idw=22&idg=1.
Zwiedzanie muzeum to jedna z ofert – co miesiąc nieodpłatnie można wziąć udział w spotkaniach z wyjątkowymi gośćmi, którzy są zapraszani przez Andrzeja Szumowskiego, ojca idei muzeum, rozmawiają o tradycjach związanych z polskim stołem. Nowy projekt edukacyjny przygotowany przez Polish Vodka Association (PVA) we współpracy z Muzeum Polskiej Wódki miał swoją premierę w czerwcu br. Transmitowane na żywo „Rozmowy o polskim stole”, to dyskusje z udziałem wyjątkowych gości, podczas których przez pryzmat tradycji, kultury czy wreszcie historii poznajemy dzieje i rolę narodowego trunku. Pierwsza rozmowa z udziałem znanego szefa kuchni Karola Okrasy odbyła się 2 czerwca i jej relację video można zobaczyć na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki.
Kolejne spotkanie już 1 lipca, gościem będzie profesor Jarosław Dumanowski – historyk czasów nowożytnych, specjalizujący się m.in. w historii kultur oraz w kulturowej historii kuchni i jedzenia. Prof. Dumanowski, we współpracy z Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie wydaje najstarsze polskie książki kucharskie. Jako znany i ceniony popularyzator wiedzy o dawnej kuchni i członek Klubu Szefów Kuchni przybliży miejsce „Polskiej Wódki” w dawnych recepturach. Spotkanie będzie transmitowane live na profilu Facebook Muzeum Polskiej Wódki.
Z myślą o odwiedzających, Muzeum Polskiej Wódki wprowadziło szereg zmian, adaptujących wnętrza i sposób zwiedzania do obowiązujących wytycznych sanitarnych, zgodnie z zaleceniami GIS. Pracownicy Muzeum poszli nawet o krok dalej – zainicjowali ogólnopolską akcję w zakresie autocertyfikacji obiektów muzealnych.
Aby goście mieli większą świadomość wprowadzonych zabezpieczeń i czuli się pewniej, szczegółowe informacje o wprowadzonych zmianach powinny być umieszczone na witrynach internetowych obiektów w widocznym miejscu. To daje bezpośredni dostęp do wiedzy o zabezpieczeniach i powoduje, że obiekty stają się bardziej przyjazne zwiedzającemu. Inicjatywa #pewniewmuzeum zachęca do publikacji w widocznym miejscu logo akcji wraz z czytelnymi i jasnymi komunikatami o nowych wytycznych, które musiały zaimplementować muzea. Rekomenduje także informowanie odbiorców w mediach społecznościowych o przyłączeniu się do projektu i wprowadzonych w placówce modyfikacjach, np. w formie postów oraz/lub logo akcji umieszczonego na profilu placówki. Odwiedzający muzeum goście, zachęcani będą do relacjonowania wizyty na swoich profilach oraz oznaczania relacji hasztagiem #pewniewmuzeum.
Lokalnie akcję wspiera Warszawska Organizacja Turystyczna, która przygotowała dla swoich członków tablice informacyjne oraz dostosowane do wytycznych i przepisów regulaminy, gotowe do opublikowania na witrynach www jednostek kultury. Inicjatywa ma jednak zdecydowanie charakter ogólnopolski. Jej pomysłodawcy liczą, że za przykładem WOT-u pójdą także inne lokalne organizacje wpierające kulturę i turystykę, a w szczególności muzea, którym dedykowana jest akcja #pewniewmuzeum. Dotychczas do akcji przyłączyły się: Stowarzyszenie Polskich Muzealników Prywatnych, Muzeum życia w PRL, Nowe Muzeum, Muzeum Mydła i Historii Brudu, City Talks.
Więcej informacji na temat Polskiej Wódki oraz akcji #pewniewmuzeum można znaleźć na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl, na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki lub na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum, #polishvodkamuseum.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail