Absolut i Andy Warhol

Absolut prezentuje odnaleziony obraz słynnego amerykańskiego artysty, wprowadzając jednocześnie na rynek limitowaną edycję butelki, promującą kreatywność. Wydarzenie to ma miejsce niemal 40 lat po pierwszej współpracy firmy z amerykańskim twórcą pop-artu.

Nowa limitowana edycja butelki powstała we współpracy z Fundacją Sztuk Wizualnych Andy’ego Warhola i jest inspirowana odkryciem obrazu Warhola zatytułowanego „blue” (niebieski). Premiera butelki, która symbolizuje siłę ekspresji i postęp poprzez sztukę, ma miejsce w sklepach bezcłowych.
Z okazji premiery na lotnisku w Amsterdamie została otwarta specjalna galeria pop-up inspirowana twórczością Warhola, zapraszająca podróżnych do odkrywania tej fascynującej historii. Nowa butelka będzie promowana globalnie w ramach immersyjnej kampanii reklamowej, obejmującej trójwymiarowe media OOH, eksponowane przestrzenie promocyjne
na lotniskach oraz efektowne ekspozycje w sklepach. Kampania obejmie najbardziej ruchliwe lotniska na świecie, m.in.: w Londynie, Dubaju, São Paulo, Sydney, Madrycie i Santo Domingo. Limitowana edycja butelki trafiła do ponad 50 krajów na całym świecie we wrześniu. W Polsce edycja limitowana Absolut Warhol jest dostępna od 28 października do wyczerpania zapasów.
Absolut od zawsze wierzył, że sztuka ma moc łączenia ludzi ponad podziałami. Ta idea narodziła się w 1985 roku, kiedy Andy Warhol jako pierwszy artysta stworzył dzieło zainspirowane sylwetką butelki Absolut o aptekarskim kształcie. Oryginalne dzieło Warhola, „Absolut Warhol” – butelka Absolut w żywych kolorach na czarnym tle – uznawane jest za ikoniczne. Przez lata krążyły plotki o istnieniu drugiego obrazu, lecz dopiero w 2020 roku obraz Absolut „blue” został odnaleziony na aukcji. W procesie potwierdzania autentyczności obrazu odkryto również oryginalny kontrakt, który potwierdził, że zamówiono dwa dzieła. Dziś obraz jest częścią Kolekcji Sztuki Absolut i został zaprezentowany 17 października 2024 roku w muzeum Spritmuseum w Sztokholmie jako centralny element wystawy „Andy Warhol, Money On The Wall”, pod kuratelą znanego historyka sztuki i biografa Warhola, dr. Blake’a Gopnika.
Artystyczne dziedzictwo Warhola wciąż przekracza granice kulturowe i społeczne, tworząc przestrzeń, w której ludzie z różnych środowisk mogą się jednoczyć i prowadzić rozmowy kwestionujące status quo. Współpraca z Fundacją Andy’ego Warhola jest hołdem dla odnalezionego obrazu Absolut „blue” i, poprzez odnowienie tej współpracy, podkreśla transformującą moc kreatywności wyrażanej poprzez sztukę.
Deb Dasgupta, wiceprezes globalnego marketingu Absolut Vodka, powiedział: „Jesteśmy podekscytowani współpracą z Fundacją Andy’ego Warhola i cieszymy się, że możemy ponownie zaprezentować ponadczasowe dzieło Warhola. Przyjmując nasze wartości inkluzywności oraz zaangażowanie w promowanie kultury kreatywności, pragniemy łączyć różnorodne głosy i inicjować rozmowy, które zainspirują pozytywne zmiany dzięki transformującej mocy sztuki. Limitowana edycja butelki daje konsumentom na całym świecie szansę stania się częścią dziedzictwa Warhola i posiadania własnego dzieła sztuki.”
Michael Dayton Hermann, dyrektor ds. licencjonowania, marketingu i sprzedaży w Fundacji Andy’ego Warhola, dodał: „Nasza współpraca z Absolut Vodka celebruje trwałe dziedzictwo Warhola i jego wpływ kulturowy, wynikający z wiary w moc sztuki do prowokowania myśli i inspirowania zmian. Jesteśmy podekscytowani ożywieniem tej dynamicznej kampanii, która zaprasza nowe pokolenia do zaangażowania się w jego dziedzictwo w świeży i dynamiczny sposób. Dochody z tej współpracy będą wspierać działalność filantropijną Fundacji Andy’ego Warhola, pomagając realizować misję wspierania sztuk wizualnych i projektów, które kwestionują status quo.”

O butelce

Limitowana edycja butelki wyróżnia się artystyczną, warstwową estetyką, uzyskaną dzięki wielowarstwowej technice sitodruku. Butelka łączy zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne elementy projektowe, ożywiając odnaleziony obraz Warhola „blue” z 1985 roku poprzez efekt powiększenia Absolut Vodka znajdującej się wewnątrz. Każdy odcień niebieskiego został starannie odtworzony z obrazu, co nadaje butelce wyraziste podobieństwo do oryginału i wyjątkowy blask. Ostatecznym akcentem jest wizerunek samego Warhola oraz jego oryginalny podpis.

Koktajl inspirowany Warholem

Z okazji współpracy stworzono specjalny koktajl, który nawiązuje do słynnej zamiłowanie Warhola do słodyczy oraz jego uwielbienia dla płatków kukurydzianych. „Absolut Warhol’s Milk Punch” to połączenie Absolut Vodka, masła kakaowego, likieru bananowego, orzeźwiającego soku z cytryny i mleka infuzowanego płatkami kukurydzianymi. Koktajl ten wykracza poza klasyczne receptury, oferując unikalne doświadczenie smakowe. Klienci, korzystając z kod QR umieszczonego na butelce, mogą obejrzeć materiał zza kulis i dowiedzieć się jak przygotować ten niezwykły koktajl.

Krótki film

W ramach współpracy słynny meksykański reżyser i fotograf Santiago Sierra Soler stworzył krótki film, który pokazuje, jak odnaleziony obraz Warhola przekracza granice kulturowego dziedzictwa, łącząc Absolut i Warhola. Film, inspirowany niebieskimi pociągnięciami pędzla Warhola, wykorzystuje remiks utworu „20th Century Boy” zespołu T Rex, mieszając przeszłość z teraźniejszością i odwołując się do wspólnej historii obu ikon.
Limitowane butelki Absolut Warhol o pojemności 1 litra będą sprzedawane w cenie 24 USD / 22 EUR. Przez pierwsze dwa miesiące były dostępne wyłącznie w sklepach bezcłowych, a od września 2024 roku trafiły do sprzedaży w ponad 50 krajach, w wersjach 1 litra i 0,7 litra.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.