Wydarzenia
brandy

Artystyczna Metaxa

Marka Metaxa, we współpracy z polskimi twórcami, stworzyła kolekcję dwunastu ceramicznych obiektów. 12 Stars Collection, bo taką nazwę nosi ekspozycja, to naczynia na koktajle w dwóch rozmiarach i wazy będące
Artystyczna Metaxa

Udostępnij:

Marka Metaxa, we współpracy z polskimi twórcami, stworzyła kolekcję dwunastu ceramicznych obiektów. 12 Stars Collection, bo taką nazwę nosi ekspozycja, to naczynia na koktajle w dwóch rozmiarach i wazy będące reinterpretacją antycznych korzeni greckiej marki. Projekt to także opowieść o połączeniu historii ze współczesnością, w której tradycyjne techniki artystyczne spotykają się z inspiracjami Metaxą 12*.

Oficjalna premiera kolekcji z udziałem twórców i mediów, odbyła się w środę 22 listopada w warszawskiej restauracji Mykonos. Wystawę można odwiedzać w wybranych lokalach w Warszawie, Gdańsku i Krakowie do lutego 2024 roku.
– Cytat Platona, o tym, że „ceramika to sztuka, która staje się wiecznością w chwili, gdy ziemia łączy się z ogniem” nie tylko w piękny sposób podsumowuje jej istotę, ale oddaje również filozofię produkcji Metaxy, skupioną wokół natury, tradycji i rzemiosła. Nieprzewidywalny charakter procesu tworzenia ceramiki doskonale wpisuje się w nasze hasło „taste the unexpected”. Na koniec, nie wypada nie wspomnieć o wspólnych greckich korzeniach i statusie symboli ojczystego kraju. Idąc tropem tych zależności, obecnych na różnych polach skojarzeń, kiedy myśleliśmy o fizycznym przedstawieniu marki, od początku wiedzieliśmy, że najlepszym i w pewien sposób oczywistym wyborem jest kolekcja ceramiki – mówi Paulina Kamińska, area manager w Rémy Cointreau, firmie produkującej Metaxę.
Zadanie stworzenia kolekcji powierzono czterem znakomitym polskim pracowniom: MUAS Ceramics, Nodi Studio, not.bad Studio oraz Wolno Ceramika. To wyraz uznania dla ich talentu, a zarazem chęć zaprezentowania różnych procesów kreacji. Wszystkie przygotowane projekty, pomimo zastosowania podobnej kolorystyki kobaltu i bieli, reprezentują odmienne spojrzenie na ceramikę. MUAS Ceramics, pracownia znana z wyjątkowej techniki szkliwienia i inspiracji naturą, zaproponowała kubki nawiązujące kształtem do butelki Metaxa 12*. Nodi Studio, które poprzez swoją porcelanę wprowadza do codzienności kolor, postawiło na intrygujące opływowe formy i gradient. W dialog z tradycją weszła z kolei pracownia Wolno Ceramika, której kamionkowe kubki toczone na kole zostały zdobione techniką sgraffito. Stworzone w ten sposób linie odnoszą się nie tylko do Metaxy 12*, ale również linii kartograficznych i fal Morza Egejskiego. not.bad Studio, łączące wzornictwo z rzemiosłem, przygotowało natomiast proste geometryczne formy, uzupełnione symetryczną kolorystyką. Komplementarności kolekcji dodają jedyne w swoim rodzaju wazy, stworzone przez twórców jako współczesne interpretacje ich starożytnych poprzedników. Oszczędna w środkach wyrazu kobaltowa scenografia nawiązująca do Metaxy 12* oraz greckich korzeni marki przyciąga uwagę i pomaga wydobyć pełny potencjał wszystkich prac.
Premiera kolekcji zorganizowana w greckiej restauracji Mykonos w Browarach Warszawskich przyciągnęła tłumy zaproszonych gości. Podczas wydarzenia odwiedzający mieli okazję porozmawiać z organizatorami i twórcami oraz, co najważniejsze, jako pierwsi zobaczyć finalny efekt projektu. W kolejnych tygodniach ekspozycja dostępna będzie w wybranych restauracjach w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Goście odwiedzający lokale będą mieli szansę nie tylko obejrzeć prace, ale również otrzymać prezenty od Metaxy. Do rozdania w specjalnej promocji jest kilka tysięcy wyjątkowych ceramicznych podkładek (coasterów) oraz kilkaset kubków z serii 12 Stars Collection.

Powiązane artykuły

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Wydarzenia
rynek
TuttoFood 2026 w Mediolanie zapowiada rekordową frekwencję, rosnący udział zagranicznych wystawców oraz silną reprezentację międzynarodową, w tym sekcję Beverage i Mixology Experience.
Aqua Vitae, Wydarzenia
Aqua Vitae

Ukazał się nowy numer magazynu „Aqua Vitae”. Wydanie ma sto stron, a w nim m.in. […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek

MV GROUP Distribution PL obchodzi jubileusz – 20 lat obecności na polskim rynku. Dwie dekady […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.