25 września na platformie Zoom odbyła się degustacja win z Madery, z piwnic Barbeito – 23 spotkanie Akademii Wina online. Wino na Maderze stało się głównym towarem eksportowym w XVI wieku, kiedy to osadnicy przerzucili się z uprawy trzciny cukrowej na uprawę winorośli. Obecnie 40% eksportu Madery jako wyspy to wino madera. Producentów na wyspie jest ośmiu: Madeira Wine Company, HM Borges, Henriques & Henriques, Pereira D’Oliveira, J. Faria, Justino’s, Barbeito oraz Madeira Vintners. Produkują oni w sumie ok. 3,5 do 4 mln hl wina, którego zdecydowana większość jest eksportowana za granicę, głównie do Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, USA i Japonii. Podczas degustacji otwarte zostały dwie butelki, które dobrze prezentują różnorodność i bogactwo aromatów tych win. Barbeito Madeira 5YO Rainwater Medium Dry z bardzo przyjmenymi nutami cytrusów – cytryny, grejpfruta, pomelo oraz nutą kwiatową oraz Barbeito Madeira 3YO Medium Sweet o smaku i aromacie bakalii, miodu, z nutą wanilii. Kolejna Akademia Wina online już 2 października o godz. 20.00, a bohaterami będą wina z Langwedocji.
Bogactwo Madery
Powiązane artykuły
Podczas Festiwalu Warsaw Spirits Competition będzie można wziąć udział w limitowanej degustacji jednej z Beczek […]
Najnowsza książka Tomasza Prange-Barczyńskiego mówi o tym jak łączyć potrawy z winem i wina z […]
CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]
Zrobiona z mieszanki różnych wytłoczyn po produkcji win, leżakowana w beczkach z francuskiego dębu. Butelkowana […]
8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]
Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]
Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]
Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]