Cydr Lubelski patronem lubelskich Miejsc Inspiracji

Cydr Lubelski objął patronatem V edycję Programu „Miejsca Inspiracji”. To prestiżowy konkurs dla branży gastronomicznej, która przez swój unikalny charakter prezentuje historię i tradycję Lublina.


Program Miejsca Inspiracji powstał w 2009 roku z myślą o wyróżnieniu wyjątkowych miejsc w Lublinie, które poza świadczeniem usług gastronomicznych, dążą do tego, by zapewnić gościom emocje i wrażenia związane z doświadczaniem atmosfery miasta. Konkurs, który nagradza też kreatywność lubelskich gastronomów, ma na celu wzmocnienie wizerunku Lublina jako miasta pełnego inspiracji, klimatu – wielokulturowego i pełnego energii. Do rywalizacji mogą przystąpić lokalne podmioty z branży HORECA nienależące do sieci franczyzowej. Zwycięzcy stają się wizytówką miasta poprzez kultywowanie regionalnych tradycji kulinarnych, a przy tym przybliżanie gościom inspirującej osobowości Lublina.
– Lublin należy doświadczać, a nie jedynie oglądać – mówi Krzysztof Żuk, prezydent miasta Lublin. – Współpraca z lokalną branżą gastronomiczną stanowi niezwykle ważną rolę w odkrywaniu smaków Lublina, jego kultury, zwiększaniu wiedzy o mieście i budowaniu pozytywnych skojarzeń wśród turystów.
Rywalizacja podmiotów nominowanych do tytułu Miejsca Inspiracji potrwa do września. Patronat nad programem objął Cydr Lubelski i magazyn „KukBuk”. Dla zwycięzców ufundują specjalne pakiety nagród, wśród których nie zabraknie zapasu Cydru Lubelskiego.
– Zarządzanie wizerunkiem Lublina na co dzień realizowane jest przez szereg precyzyjnie zaplanowanych działań podnoszących atrakcyjność oferty miasta wśród mieszkańców, inwestorów i turystów. Ich zwieńczeniem są lubelskie lokale gastronomiczne, wydarzenia i produkty turystyczne, które motywują do odwiedzenia miasta, inspirują oraz aktywizują środowiska lokalne wokół wspólnych celów – dodaje prezydent miasta. – Zaangażowanie lokalnych przedsiębiorstw nie ogranicza się w Lublinie do działań stricte promocyjnych, ale poprzez współtworzenie oferty miasta, obrazuje kreatywną przedsiębiorczość, nowatorstwo oraz atmosferę tworzenia lubelskich produktów.
Przykładem takiej współpracy są działania realizowane wspólnie z marką Cydr Lubelski, m.in. Lubelskie Święto Młodego Cydru, którego piąta edycja odbędzie się już 15 września. W ubiegłym roku wydarzeniu towarzyszyła gra miejska „Odkrywamy DNA Lublina” i cydrowa edycja limitowana z okazji 700-lecia Lublina.
– Cydr Lubelski jako produkt regionalny w oczywisty sposób czerpie z historii, tradycji i kultury Lubelszczyzny. Jest też najlepszą formą promocji regionu, z którego pochodzi. Współpraca i twórcze współdziałanie Cydru Lubelskiego z Lublinem są dla nas czymś naturalnym. Wzajemnie się inspirujemy. Dlatego chętnie bierzemy udział w projekcie, który przyczynia się do wzmacniania marki miasta – podkreśla Robert Walewski, brand manager Ambra S.A. – Czekamy też na owocną współpracę z lubelskimi szefami kuchni. Dwa lata temu podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru wspólnie z Miejscami Inspiracji poszukiwaliśmy „Nowego smaku Lublina”. Lublin to przecież cydrowa stolica Polski, a cydr nie tylko orzeźwia, jest też świetną inspiracją także w kuchni.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.