Spirits, Wizytówki sklepów, Wydarzenia
rynek, sklepy alkoholowe

Distillers Limited – nowa przestrzeń dla mocnych alkoholi

Distillers Limited – nowa przestrzeń dla mocnych alkoholi

Udostępnij:

Wczoraj Ambra oficjalnie przedstawiła na konferencji prasowej projekt pod nazwą Distillers Limited. Będzie to nowa przestrzeń w sklepach Centrum Wina, specjalnie oznakowana i wydzielona, poświęcona wyłącznie mocnym alkoholom. Projekt będzie sukcesywnie wdrażany w 29 sklepach w ciągu najbliższych miesięcy.


– Od prawie 30 lat zajmujemy się winem i konsumpcją alkoholi. Te doświadczenia przywiodły nas do innej grupy, do mocnych alkoholi, a efektem tego jest projekt Distillers Limited – mówił podczas konferencji Robert Ogór, prezes Ambry, która jest właścicielem sieci sklepów Centrum Wina.
W segmencie alkoholi premium whisky ma niemal równie wysokie przychody jak wódki premium – 2,19 mld zł (wódka premium 2,37 mld zł). Koniaki i brandy to 155 mln zł, rum – 108 mln zł, gin – 93 mln zł. Przyrost sprzedaży whisky w ujęciu 2017 do 2016 to 14%, drugie miejsce zajmuje gin – 11%, trzecie rum – 6%. Sprzedaż wódek premium wzrosła o 2%, brandy o 3%. Rośnie też sprzedaż win, minimalnie spadła sprzedaż piwa.
– Whisky wciąga konsumentów bo podobnie jak wino oferuje wielkie zróżnicowanie i bardzo dużo produktów regionalnych. Chcemy pokazywać rosnącą społeczność małych firm z całego świata, które produkują whisky i inne mocne alkohole – mówił Robert Ogór.
Oferta Distillers Limited to 150 alkoholi premium, w tym 100 whisky, z 14 krajów. Oczekiwania względem nowego konceptu, to 20-30 mln zł obrotu w ciągu pięciu lat. W ofercie Distillers Limited dostępne są m.in.: whisky Kamiki i Yamazakura z Japonii, whisky Omar z Tajwanu, whisky Osokyé z Francji, wytwarzana przez rodzinę Godet i leżakowana w ich beczkach po koniakach, pierwsze whisky z Gruzji – marka Jimsher, leżakowane w beczkach po winie saperavi oraz po gruzińskiej brandy, pierwsza whisky ze szkockiej wyspy Raasay, whisky z Kanady – Aviator, whiskey Koval z kraftowej destylarni w Chicago, wiele whisky szkockich, m.in. Tullibardine czy Glencadam. Do tego whisky Baczewski i wódki sygnowane nazwą słynnego lwowskiego producenta, brandy Pliska – numer jeden na rynku brandy w Polsce, hiszpańskie brandy z regionu Jerez i wiele innych alkoholi.
Po konferencji prasowej odbyła się degustacja whisky, którą prowadził i komentował Jimmy Robertson, z Angus Dundee Distillers, firmy do której należą m.in. destylarnie Tomintoul i Glencadam czy marka torfowej whisky Old Ballantruan.

 

Powiązane artykuły

Alkohole dnia
rye whiskey, whiskey amerykańska

Czteroletnia żytnia whiskey, zabutelkowana z mocą 56,5%. Aromat pierników – goździki, imbir, miód, cynamon, śliwki, […]

Wydarzenia

Wesołych, spokojnych i pełnych radości Świąt Bożego Narodzenia, wypełnionych chwilami wytchnienia, ciepłem rodzinnych spotkań oraz […]

Degustacje
degustacje

Już 9 stycznia spotykamy się w klubie Kultura Wysoka na Festiwalu Warsaw Spirits Competition. Ponad […]

Degustacje
degustacje, single malt, whisky szkocka

20 listopada Dom Whisky zorganizował degustację whisky zatytułowaną Ardbeg Anthology 15 YO… i inne Przedwieczne […]

Wydarzenia
rynek

Jak informuje Portalspozywczy.pl, w okresie styczeń-wrzesień 2025 wartość sprzedaży alkoholi spadła o ok. 5%, a […]

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Leżakowana w beczkach po sherry oloroso i pedro ximenez, butelkowana z mocą 52,8%. Słodki, przyjemny, […]

Degustacje
degustacje, likier, wódka

Dużo się pisało o marce Monkey VooDoo, która wywołała prawdziwą polityczną burzę w październiku 2024 […]

Wydarzenia
bourbon, destylarnie, rynek, whiskey amerykańska

Świat obiegła niespodziewana wiadomość, gigant amerykańskiej whiskey, należąca do Suntory Global Spirits destylarnia James B. […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.