Distillers Limited – nowa przestrzeń dla mocnych alkoholi

Wczoraj Ambra oficjalnie przedstawiła na konferencji prasowej projekt pod nazwą Distillers Limited. Będzie to nowa przestrzeń w sklepach Centrum Wina, specjalnie oznakowana i wydzielona, poświęcona wyłącznie mocnym alkoholom. Projekt będzie sukcesywnie wdrażany w 29 sklepach w ciągu najbliższych miesięcy.


– Od prawie 30 lat zajmujemy się winem i konsumpcją alkoholi. Te doświadczenia przywiodły nas do innej grupy, do mocnych alkoholi, a efektem tego jest projekt Distillers Limited – mówił podczas konferencji Robert Ogór, prezes Ambry, która jest właścicielem sieci sklepów Centrum Wina.
W segmencie alkoholi premium whisky ma niemal równie wysokie przychody jak wódki premium – 2,19 mld zł (wódka premium 2,37 mld zł). Koniaki i brandy to 155 mln zł, rum – 108 mln zł, gin – 93 mln zł. Przyrost sprzedaży whisky w ujęciu 2017 do 2016 to 14%, drugie miejsce zajmuje gin – 11%, trzecie rum – 6%. Sprzedaż wódek premium wzrosła o 2%, brandy o 3%. Rośnie też sprzedaż win, minimalnie spadła sprzedaż piwa.
– Whisky wciąga konsumentów bo podobnie jak wino oferuje wielkie zróżnicowanie i bardzo dużo produktów regionalnych. Chcemy pokazywać rosnącą społeczność małych firm z całego świata, które produkują whisky i inne mocne alkohole – mówił Robert Ogór.
Oferta Distillers Limited to 150 alkoholi premium, w tym 100 whisky, z 14 krajów. Oczekiwania względem nowego konceptu, to 20-30 mln zł obrotu w ciągu pięciu lat. W ofercie Distillers Limited dostępne są m.in.: whisky Kamiki i Yamazakura z Japonii, whisky Omar z Tajwanu, whisky Osokyé z Francji, wytwarzana przez rodzinę Godet i leżakowana w ich beczkach po koniakach, pierwsze whisky z Gruzji – marka Jimsher, leżakowane w beczkach po winie saperavi oraz po gruzińskiej brandy, pierwsza whisky ze szkockiej wyspy Raasay, whisky z Kanady – Aviator, whiskey Koval z kraftowej destylarni w Chicago, wiele whisky szkockich, m.in. Tullibardine czy Glencadam. Do tego whisky Baczewski i wódki sygnowane nazwą słynnego lwowskiego producenta, brandy Pliska – numer jeden na rynku brandy w Polsce, hiszpańskie brandy z regionu Jerez i wiele innych alkoholi.
Po konferencji prasowej odbyła się degustacja whisky, którą prowadził i komentował Jimmy Robertson, z Angus Dundee Distillers, firmy do której należą m.in. destylarnie Tomintoul i Glencadam czy marka torfowej whisky Old Ballantruan.

 

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.