DoctorWine 2020

„Co się odwlecze, to nie uciecze” mawia polskie przysłowie i miało ono zastosowanie w przypadku degustacji DoctorWine, organizowanej przez agencję Taste It All – wine & food promotion. Degustacja bowiem miała pierwotnie odbyć się w dniu 10 marca br., lecz z uwagi na rosnące zagrożenie epidemiczne w Polsce została przesunięta na 12 maja. Z uwagi na panujące w tej dacie obostrzenia, w tym m.in. zawieszenie lotów międzynarodowych, czy zakaz organizacji imprez powyżej 50 osób, wydarzenie zostało przesunięte na 15 września. Szczęśliwie, przy zachowaniu środków ostrożności i zdrowego rozsądku, możliwym było przeprowadzenie wydarzenia w tym terminie.

DoctorWine.it to jeden z największych i najważniejszych włoskich portali winiarskich, którego red. nacz. Daniele Cernilli jest też autorem szóstej edycji niezależnego przewodnika po winach „The Essential Guide to Italian Wines”. Na degustacji zaprezentowano selekcję win z nowej edycji przewodnika oraz z portalu www.doctorwine.it.
Degustacja miała miejsce w podziemiach hotelu MaMaison La Regina w Warszawie, które są wprost stworzone do tego rodzaju imprez. Obszerna sala balowa pozwalała pomieścić stanowiska ponad dwudziestu wystawców, zostawiając przy tym miejsce na stoliki przy których można było odsapnąć, zrobić notatki, wymienić spostrzeżenia z innymi uczestnikami, czy po prostu poplotkować, a w znajdującej się obok sali konferencyjnej przeprowadzono seminaria; komentowane „Discovering Bellone” – win z Lacjum z winnicy Casale del Giglio; z degustacją pionową „The Evolution of Barolo” na której przedstawiono wina Barolo z winnicy Pio Cesare w rocznikach 2015, 2013, 2010 i 2007; oraz z degustacją „Montecairano: Amarone – wielkie wino Verony” – również pionową win Amarone della Valpolicella Classico z roczników 2013, 2012, 2011, 2009.
Seminarium, a zarazem całe wydarzenie, otworzyła szefowa Taste It All – wine & food promotion – Katarzyna Piecychna Odunuga, która na tę okoliczność przyleciała aż z Kalifornii, a po wstępie przekazała głos redaktorowi Mariuszowi Kapczyńskiemu – prowadzącemu seminarium.
Po seminarium i krótkim lunchu rozpoczęto degustację dla branży i mediów winiarskich, w której 21 producentów zaprezentowało 63 etykiety. Najliczniej reprezentowanym regionem była Toskania z sześcioma wystawcami, następnie Piemont z trzema, po dwóch wystawców miały regiony Lombardia, Friuli – Wenecja Julijska, Umbria, Veneto – Wenecja Euganejska oraz Sycylia, a po jednym Apulia, Lacjum oraz Marchia.
Część wystawców miała już swoich importerów w Polsce, zdecydowana większość jednak nadal ich poszukuje.
Lista wystawców:
1. Cantina Due Palme – Apulia
2. Umani Ronchi – Marchia
3. Todini – Umbria
4. Signae – Aliaria Vini – Umbria
5. Querciabella – Toskania
6. Campo alla Sughera – Toskania
7. Ferrini – Toskania
8. Carpineta Fontalpino – Toskania
9. Castellare di Castellina – Toskania
10. Podere Monastero – Toskania
11. Montecariano – Veneto (Wenecja Euganejska)
12. Punto Zero – Veneto (Wenecja Euganejska)
13. Casale del Giglio – Lacjum
14. Cusumano – Sycylia
15. Le Vigne di Zamò – Friuli (Wenecja Julijska)
16. Pierpaolo Pecorari – Friuli (Wenecja Julijska)
17. Barone Pizzini – Lombardia
18. Conte Vistarino – Lombardia
19. Olim Bauda – Piemont
20. Vite Colte – Terre da Vino – Piemont
21. Pio Cesare – Piemont

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.