Georgian Grand Tasting

3 czerwca Warszawa po raz kolejny stała się centrum rozmowy o gruzińskim winiarstwie. Druga edycja Georgian Grand Tasting przyciągnęła tłumy profesjonalistów – w tym importerów, sommelierów, dystrybutorów. To była unikalna okazja do spotkania branży wina z ponad 20 producentami z Gruzji.

Jak pokazują dane Narodowej Agencji Wina z Gruzji, która sfinasowała wydarzenie, w pierwszym kwartale 2025 roku eksport win do Polski wzrósł o 25% ilościowo, osiągając niemal 2 mln litrów. Georgian Grand Tasting był nie tylko degustacją branżową, ale także platformą do rozwoju relacji biznesowych. Wielu z wystawców szukało w czasie wydarzenia partnerów w Polsce.
Wydarzenie zyskało wyjątkowy charakter dzięki obecności Konstantina Bauma, najmłodszego, niemieckiego Master of Wine, uznanego edukatora i popularyzatora wiedzy o winie. Baum poprowadził dwa masterclassy, podczas których podzielił się swoją wiedzą, prezentując różnorodność oraz potencjał gruzińskiego winiarstwa – od tradycyjnych win z qvevri po nowoczesne interpretacje klasycznych gruzińskich szczepów.
Gruzińskie wina to wciąż nieodkryty świat. Ich unikalny charakter i głęboka historia produkcji to prawdziwa podróż dla zmysłów. Cieszę się, że mogłem być częścią wydarzenia, które przybliża tę wyjątkową kulturę winiarską polskim profesjonalistom – mówił podczas spotkania Konstantin Baum.
Uczestnicy mogli wziąć również udział w degustacji stolikowej oraz w masterclass prowadzonym przez Keti Prangulaishvili, ekspertkę w zakresie gruzińskiego winiarstwa, która przybliżyła historię oraz charakterystyczne cechy najważniejszych regionów winiarskich Gruzji.
Druga edycja Georgian Grand Tasting wpisała się w szerszy trend rozwoju kultury kulinarnej i enoturystyki nad Wisłą. Goście wydarzenia podkreślali nie tylko wysoki poziom merytoryczny spotkania, ale także potencjał gruzińskiego winiarstwa, które choć znane w Polsce od lat, wciąż potrafi zaskakiwać. Wraz ze wzrostem świadomości kulinarnej miłośników wina i większym zainteresowaniem świadomą i zrównoważoną konsumpcją, rośnie popularność zarówno rodzimych, jak i zagranicznych regionów winiarskich. Wino coraz częściej towarzyszy poszukiwaniom smaków, autentyczności i lokalnych historii. Gruzja, jako kolebka wina, idealnie wpisuje się w ten trend.

Zostaw komentarz

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2025

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.