Gin Lubuski, jeden ze sztandarowych produktów firmy Henkell Freixenet Polska i najpopularniejszy gin w Polsce, otrzymał Certyfikat Jakości Superior Taste Award. To prestiżowa nagroda przyznawana przez brukselski International Taste Institute. Jury tego międzynarodowego konkursu składa się z szerokiego panelu ekspertów – to ponad 200 szefów kuchni i sommelierów z 20 krajów, w większości uznanych restauracji i ośrodków kulinarnych. Produkty poddawane są wnikliwej analizie sensorycznej. To już kolejne takie wyróżnienie dla ginu z Polski. Swój pierwszy Certyfikat Jakości Superior Taste Award Gin Lubuski zdobył w 2005 roku, podczas pierwszej edycji konkursu.

Lider kategorii
Gin Lubuski to najpopularniejszy gin w Polsce. Co drugi kupowany gin w naszym kraju to właśnie Lubuski. Od 2009 roku jego produkcja odbywa się w Toruniu.
– Gin Lubuski wraz z głównymi atrybutami marki jest w percepcji polskich konsumentów synonimem dla kategorii – mówi Joanna Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. logistyki i Handlu w firmie Henkell Freixenet Polska. – Wyniki sprzedażowe, udziały rynkowe są imponujące, a zmiana zachowań konsumenckich i rosnąca popularność kategorii ginów na całym świecie jest bardzo widoczna również na naszym rynku – przyznaje Joanna Semczuk.

Zapach lasu
Oryginalna receptura Ginu Lubuskiego jest niezmienna od 1987 roku. Owoce jałowca są macerowane i destylowane w wysokiej jakości alkoholu, co nadaje ginowi wyrazisty smak jałowca, wzbogacony nutami majeranku, lawendy i kolendry. Do wersji „Original” sukcesywnie dołączają kolejne – infuzowane smakami cytrusów, ziół i owoców.
– Gin Lubuski nie stoi w miejscu – jako lider nadaje ton całej kategorii ginu w Polsce – mówi Marta Tyszkowska, Kierownik Marki Gin Lubuski w firmie Henkell Freixenet Polska. – Pod tą marką pojawił się pierwszy różowy gin na naszym rynku. We wrześniu 2021 wprowadziliśmy nowe wersje smakowe ginu – Gin Lubuski Bitter Orange, Fresh Lime, a w 2022 roku planujemy kolejne nowości – zdradza Marta Tyszkowska.

Nieograniczone możliwości
– Gin Lubuski stanowi doskonałą bazę do tworzenia drinków i koktajli – podkreśla z kolei Marek Posłuszny, jeden z najlepszych barmanów flair na świecie, ambasador Ginu Lubuskiego. – W Polsce od kilku ostatnich lat widzimy prawdziwy rozkwit konsumpcji ginu. Gin nie jest już kojarzony tylko z popularnym koktajlem gin&tonic, ale stał się alkoholem niezwykle lubianym, używanym do dziesiątek koktajli oraz pitym degustacyjnie. Po butelkę ginu sięgają obecnie zarówno mężczyźni, jak i kobiety, dla których gin daje więcej smaku i więcej przyjemności niż np. picie wódki.
Jak mówi Marek Posłuszny, Gin Lubuski to matka ginów w tym kraju. Ale jego słynna wyrazistość to coś, co go bardzo wyróżnia. – Gin Lubuski pasuje praktycznie do wszystkiego. Możemy łączyć go zarówno z lekkimi produktami, jak owoce czy świeże zioła, jak również z cięższymi smakami esencjonalnych przypraw, kawy czy czekolady. Jeżeli uważamy, że coś będzie dobre z wódką, whisky czy rumem, to najczęściej będzie również smaczne z ginem, który pozostawi nam dodatkową lekką i przyjemną nutę jałowca oraz innych przypraw. Po szczegółowe receptury zapraszam na profil marki Lubuski na Facebooku – w krótkich filmach pokazujemy, jak przygotować pyszne koktajle w warunkach domowych – mówi Marek Posłuszny.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail